Soutěž proběhla v kategoriích plánovaný inovativní podnikatelský projekt, realizovaný inovativní projekt, a navíc se vybíral i nejlepší studentský inovativní projekt. Odborná porota, složená ze zástupců CzechInvestu, Kraje Vysočina, Vysoké školy polytechnické Jihlava a Krajské hospodářské komory Kraje Vysočina, hodnotila hned několik kritérií. Jednalo se o originalitu nebo inovativnost, prostor pro další růst, realizovatelnost, kvalitu zpracování, vazby a vztahy projektu k sociálním a environmentálním aspektům a v neposlední řadě o prezentaci.
Před hodnotící komisí stál nelehký úkol, do soutěže se přihlásilo 11 projektů a všechny byly natolik zajímavé, že postoupily do dalšího kola. Během tohoto kola měli soutěžící možnost prezentovat své projekty před porotou. Zasedání hodnotící komise se uskutečnilo 21. října 2021 v regionální kanceláři CzechInvestu v Jihlavě. „Jsem rád, že v CzechInvestu podporujeme nejen startupy, ale také samotné startupisty už v začátcích podnikání. Je důležité vést mladé lidi k podnikavosti už při studiu, což napomáhá například vzniku spinoffů na univerzitách a převodu technologických inovací do praxe. I tyto projekty ukázaly, jak velký potenciál studenti mají,“ řekl ředitel Divize startupů a inovativních malých a středních podniků CzechInvestu Jakub Hájek, který usedl v hodnotitelské komisi.
Vítězné projekty, které vybrala porota a schválila Rada Kraje Vysočina, byly představeny během slavnostního vyhlášení 23. listopadu 2021 na Vysoké škole polytechnické Jihlava. Vyhlášení probíhalo od 11 do 13 hodin a přineslo skvělou příležitost pro hledání synergií a networking mezi soutěžícími, členy hodnotící komise i zástupci všech sponzorských firem.
Záštitu nad touto akcí udělila a slavnostní vyhlášení také zahájila 1. náměstkyně hejtmana Kraje Vysočina Hana Hajnová společně s prorektorem pro tvůrčí a projektovou činnost Zdeňkem Horákem. „Velmi mě potěšila vysoká kvalita přihlášených soutěžních příspěvků, a to jak z pohledu inovativnosti, tak z pohledu realizovatelnosti a potenciálu dalšího růstu. Sympatické je také nadšení a odhodlání všech soutěžících s nápadem dále pracovat a rozvíjet ho. Přeji jim proto mnoho úspěchů při plnění jejich podnikatelských snů,“ zhodnotila druhý ročník soutěže Hana Hajnová, 1. náměstkyně hejtmana.
Vítězem v kategorii realizovaný inovativní podnikatelský projekt se stal Petr Petz s projektem Radonoline, o kategorii plánovaný podnikatelský projekt a zároveň studentský inovativní podnikatelský projekt se dělí dva vítězové – Maria Šimůnková s projektem Nekrachni a Jan Filipi s projektem MathBox.
Petr Petz zvítězil s projektem on-line měření radonu svépomocí s bezdrátovou radonovou sondou, která odesílá výsledky měření do webové aplikace a klient tak vidí nejen výsledky měření, ale i jejich průběh. Jan Filipi ve spolupráci s Radkem Hejdusem, zaujali netradiční učební pomůckou na výuku matematiky pro 1. stupeň ZŠ – uzamykací krabičkou, kam lze vložit odměnu a která se otevře po vyřešení matematické úlohy. Tým okolo Marie Šimůnkové pak rozvíjí interaktivní aplikaci, která učí mladé lidi nakládat zodpovědně s penězi a také porozumět základním pojmům finanční gramotnosti.
Vítěz každé kategorie si odnesl nejen finanční odměnu 30 000 Kč, ale také dary od sponzorů, vítězové navíc získali propagaci projektu v rámci soutěže, mentoring, doporučení, jak podnikatelský záměr vylepšit a v neposlední řadě užitečné kontakty na potenciální klienty a investory.
Soutěž STARTupUJ NA VYSOČINĚ vyhlásila agentura CzechInvest, která naplňuje klíčovou úlohu v oblasti podpory podnikání a investic v její komplexní podobě. Díky unikátnímu spojení regionálního, centrálního a mezinárodního působení zajišťuje integritu služeb a schopnost propojovat globální trendy s regionálními podmínkami v České republice. Jedním z hlavních cílů této státní příspěvkové organizace podřízené Ministerstvu průmyslu a obchodu ČR je přeměna České republiky v inovačního lídra Evropy.
Partnery soutěže vedle Kraje Vysočina byly Krajské hospodářská komora Kraje Vysočina a Vysoká škola polytechnická Jihlava. Soutěž dále podpořily sponzorsky firmy BJS Czech, ICE Industrial Services, bezobalový obchod ČERNÝ BEZ a PETRAplast: Mediálním partnerem pak byl oficiální zpravodaj města Jihlavy Ježkovy oči. Catering si vzala na starost jedna z výherkyň 1. ročníku soutěže z jihlavského kulinářského studia GURMANDIE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva