Účastníci se dozvěděli několik jednoduchých tipů a triků, jak postavit silnou značku a jakým způsobem komunikovat unikátní vlastnosti produktu nebo příběh svého podnikání. Nejdůležitějším prvkem pro budování značky totiž není pěkné logo ani drahý inzerát, ale je to právě autentičnost, díky které mohou sociální podniky konkurovat velkým firmám nebo jim být minimálně rovnocenným obchodním partnerem.
„Jsem velmi ráda, že přijeli zástupci sociálních podniků z celého kraje a sdíleli mezi sebou své úspěchy i problémy, které řeší. Tito podnikatelé jsou pro naši společnost velkým přínosem, a přitom jim stále nevěnujeme dostatek pozornosti a podpory. To chceme v našem kraji změnit,“ uvedla ředitelka regionální kanceláře CzechInvestu pro Zlínský kraj Lenka Kalužová.
Ve Zlínském kraji donedávna chyběla jakákoliv podpora sociálních podniků na regionální úrovni. To se právě agentura CzechInvest snaží svými aktivitami změnit. Začalo to mapováním potřeb těchto podniků přímo v jejich provozech a rozhovory s majiteli. Během léta navštívil CzechInvest například 1. Valašskou dílnu ve Valašském Meziříčí, Gazeli servis ve Vsetíně a Centrum Veronica v Hostětíně. „Během návštěv byla velmi často skloňována potřeba síťování a vzdělávání v oblasti marketingu. Proto jsme pro první vzdělávací akci vybrali téma ‚Jak na marketing a budování značky‘. Vnímali jsme, že je aktuálně nejvíce potřeba, aby naše sociální podniky dokázaly být i v této nelehké době konkurenceschopné,“ dodává Lenka Kalužová.
Zlínskému CzechInvestu se povedlo přitáhnout k podpoře sociálního podnikání pozornost dalších významných regionálních institucí, jako je Krajský úřad Zlínského kraje v zastoupení statutární náměstkyně hejtmana paní Hany Ančincové, Krajská hospodářská komora, Technologické inovační centrum nebo Úřad práce. Téma sociálního podnikání je v České republice stále těžce uchopitelné a velmi tomu pomůže připravovaný zákon o sociálním podnikání. Podniky se často ztotožňují s názvem sociální nebo enviro-sociální podnik a věnují se zaměstnáváním osob se speciálními potřebami a některé se zaměřují čistě na environmentální témata.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva