Rok 2024: Rekordní čísla a návrat na předcovidovou úroveň, turisty láká cenová dostupnost i široká nabídka aktivit
Podle nejnovějších dat CzechTourism za rok 2024 přinesl pozitivní trend v příjezdovém turismu. Německo, Polsko a Nizozemsko patří mezi klíčové zdrojové trhy. Počet návštěvníků z těchto zemí loni překonal čísla z rekordního roku 2019. Cílené kampaně a propagace přírodních destinací motivovaly zahraniční návštěvníky k objevování krás Česka. Data ukazují, že zatímco Němci nadále preferují lázně a kulturní památky, Nizozemci objevují české kempy a cyklostezky a Poláci si oblíbili Krkonoše a jižní Moravu.
„Naše nejnovější data potvrzují rostoucí oblibu Česka mezi zahraničními turisty a zároveň ukazují oblasti s největším potenciálem. Aktivní dovolená je trendem, který nabývá na síle. V rámci našich kampaní chceme více zdůraznit možnosti, jak spojit sport, přírodu i kulturní zážitky. Proto se zaměřujeme na propagaci méně známých regionů a ukazujeme Česko jako destinaci pro všechny, kdo chtějí aktivně trávit volný čas. Nárůst návštěvnosti z Německa a Polska potvrzuje, že tato strategie funguje,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Počet příjezdů a změny v preferencích turistů
Rok 2024 potvrdil stabilní růst příjezdového turismu, ale také ukázal, že se zvyklosti cestovatelů mění. Nejnovější data CzechTourism ukazují, že kampaně agentury na klíčových trzích přinášejí výsledky:
-
Němečtí turisté: loni jich do Česka zamířilo 2 377 682, což představuje meziroční růst o 4,1 %, oproti roku 2019 nárůst o 14,6 %.
-
Polští turisté: v roce 2024 přijelo do Česka 841 541 návštěvníků, meziročně o 10,8 % více, ve srovnání s rokem 2019 nárůst o 25,3 %.
-
Nizozemští turisté: v uplynulém roce jich do tuzemska dorazilo 256 789, meziročně mírný pokles o 1,9 %, ale oproti roku 2019 nárůst o 3,2 %.
Německo zůstává nejsilnějším zdrojovým trhem. Z uvedených tří zemí zaznamenalo Polsko největší procentuální nárůst, zatímco Nizozemci udržují stabilní úroveň návštěvnosti.
Česko už není jen Praha – aktivní turisté objevují nové regiony
-
Němci vedle tradičních cílů jako je Praha a Karlovy Vary, začínají vyhledávat také Krkonoše a Šumavu. Mají v oblibě wellness, pěší turistiku, vodní sporty nebo cykloturistiku. Rádi k nám jezdí v létě nebo začátkem podzimu. Průměrná délka pobytu: 3,72 dne.
-
Poláci míří hlavně do Prahy, Královéhradeckého a Jihomoravského kraje, ale také do Jeseníků. Dávají přednost pěší turistice, včetně chození na horách, a mají rádi zimní sporty a tuzemské kulturní památky. Pro návštěvu Česka volí hlavně léto. Průměrná délka pobytu: 2,97 dne.
-
Nizozemci si oblíbili Prahu, Jihočeský a Královehradecký kraj. Jako cíl si ale vybírají i Liberecko a Vysočinu. Nejčastěji volí pěší turistiku, vodní sporty a kempování. Dovolenou v Česku tráví zejména v létě. Průměrná délka pobytu: 3,81 dne.
"Klíčem k úspěchu je ještě lepší prezentace regionálního turismu. Lidé chtějí autentické zážitky a Česko v tomto směru nabízí obrovský potenciál. Zvýšení počtu návštěvníků z Polska a Německa ukazuje, že naše kampaně oslovují správné cílové skupiny,“ doplňuje vedoucí Institutu turismu CzechTourism Petr Janeček.
"V uplynulém období jsme se zaměřili na propagaci konkrétních aktivit a zážitků. Daří se nám zvyšovat povědomí o méně známých destinacích a přivádět turisty do regionů, které dříve neměly takovou návštěvnost. Zahraniční návštěvníci si stále častěji vybírají Česko nejen jako destinaci pro kulturní výlety, ale i pro aktivní dovolenou," doplňuje ředitelka Odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism Jana Štumpová Konicarová.
CzechTourism plánuje rozšíření digitálních kampaní v Německu, Polsku a Nizozemsku, ale i v dalších zemích světa, včetně vzdálených trhů. Počítá s intenzivnější spoluprací s outdoorovými influencery nebo ještě větší podporou aktivního turismu. Součástí strategie je také podpora udržitelných forem cestování, včetně ekologických ubytování a regionálních vlakových spojení. V jejich obsahu zohledňuje preference turistů z jednotlivých zemí.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva