Pro svatbu v Česku se kromě zahraničních párů nejčastěji rozhodují partneři, z nichž jeden je Čech trvale žijící v zahraničí a druhý cizinec. Největším lákadlem pro společné ANO v tuzemsku jsou jedinečné lokality, jimiž se naše země může pochlubit. Zejména jde o hrady a zámky, které nabízí nezapomenutelnou atmosféru, a kromě romantiky i další možnosti, jako je třeba wellness či skvělé jídlo. V neposlední řadě bývají tato místa zasazena do nádherné krajiny, což ještě umocňuje výsledný zážitek novomanželů. Nejčastějšími zájemci o svatební obřady v Česku jsou páry ze západní Evropy a Spojených států, pro které je kombinace kulturního dědictví a výhodných cen velmi atraktivní.
„Svatební turismus má v Česku opravdu značný potenciál. A to jak ze strany párů z evropských zemí, tak i ze vzdálenějších trhů, například Indie, na které se aktuálně v rámci naší činnosti více zaměřujeme. Jde o bonitní klientelu, které má Česko co nabídnout,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Pokud se snoubenci rozhodnou pro svatbu v Česku, nezůstávají jen u samotného obřadu. Nezřídka si svůj pobyt prodlouží, aby mohli poznat krásy naší země. Pro českou ekonomiku je tak tento segment nepochybně významným zdrojem příjmů. Abychom ho ještě více posílili, podporujeme rozšíření přímých linek ze vzdálených zemí. Praxe ukázala, že hrají, nejen v rámci svatebního turismu, zásadní roli. V současné chvíli jsou pro nás prioritou linky do Severní Ameriky či na Dálný východ. Kromě New Yorku je to i Philadelphie, případně Chicago, Toronto, Montreal a čínské destinace. Nově také v blízké či střednědobé budoucnosti usilujeme o spuštění linky do Vietnamu, Thajska či už zmíněné Indie.“
Svatební průmysl je v Indii čtvrtým největším odvětvím s ročním objemem přes 130 miliard USD (více než tři biliony korun) a každoročně roste o 20 %. V globálním měřítku se řadí na druhé místo po Číně. Indické „destination weddings“ jsou komplexním a rychle rostoucím segmentem s přesahem do cestovního ruchu, cateringu, zábavy, dekoratérství, módy, šperkařství, fotografie anebo třeba logistiky. Náklady na průměrnou svatbu dosahují 100 tisíc dolarů, přičemž zámožné rodiny investují výrazně více.
Střed Evropy jako výhoda
Česko láká nejen svým šarmem, ale i praktickými výhodami. Díky centrální poloze v Evropě je snadno dostupné pro hosty z celého světa, což z něj činí skvělou volbu pro mezinárodní svatby. V rámci podpory propagace proto uspořádal CzechTourism v říjnu press trip pro média a cestovní kanceláře z vybraných zemí. Svatební poznávací cestu si „užili“ jejich zástupci z Finska, Tchaj-wanu, USA, Japonska a Spojeného království.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva