CzechTourism: Česko v čele V4 spustí kampaň zaměřenou na kreativní města

21.08.2023 19:13 | Tisková zpráva

Kreativní města střední Evropy, tedy „Creative Cities of Central Europe“. To je hlavní motto on-line kampaně zaměřené na americký trh. Spustí se během českého předsednictví v zemích Visegrádské čtyřky (V4), k němuž došlo letos 1. července. Kampaň bude stát 8 milionů Kč, z toho 1 milion Kč zaplatí Česko. Čtyři miliony zaplatí Evropská komise pro cestovní ruch (ETC).

CzechTourism: Česko v čele V4 spustí kampaň zaměřenou na kreativní města
Foto: wien.czechcentres.cz
Popisek: CzechTourism

Kampaň, kterou navrhl a zorganizoval CzechTourism, představí moderní stránku měst a jejich kreativní kulturu. Cílem kampaně je nalákat cestovatele z USA, oslovit zejména milovníky současné živé kultury, kteří nehledají prvoplánový turismus po nejznámějších památkách, ale autentickou lokální atmosféru a nová místa. Součástí plnění kampaně nebude jen oslovení a zásah cílové skupiny, ale také skutečný prodej zájezdů do zemí V4.

“Dlouhodobě propagujeme Česko jako jedno z nejbezpečnějších míst světa. Dlouhodobě prezentujeme naše tradice, kulturní bohatství, památky i nádhernou přírodu. To máme společné všechny čtyři země V4. Nová kampaň má za cíl ukázat naše města jako místa plná živé kultury, koncertů, umění a moderní gastronomie,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „CzechTourism bude v rámci předsednictví Česka ve V4 usilovat o to, aby se nastavily cílové trhy pro rok 2024 a v souladu s nimi střednědobá marketingová strategie. Klíčové přitom je, aby fungovala spolupráce Česka, Maďarska, Polska a Slovenska v rámci Evropské komise pro cestovní ruch. Společně tak dokážeme více podporovat příjezdy do střední Evropy ze vzdálených trhů.“

“Pro americké a kanadské cestovní kanceláře připravujeme speciální cesty a destinační e-learning. V září bychom pak měli být jako V4 součástí workshopu v Tel Avivu a v listopadu bychom se měli podílet na roadshow v Japonsku a Jižní Koreji,” říká ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Aktivity v rámci skupiny V4 na podporu příjezdového cestovního ruchu probíhají už od roku 2003.“

Pro ekonomiku všech zemí V4 jsou naprosto zásadní příjmy z mezinárodního cestovního ruchu. V roce 2022 byly v Česku, Maďarsku, Polsku a Slovensku celkem 660 mld. Kč, z toho se jen v Česku jednalo o cca 118 mld. Kč. Před pandemií covidu-19 se v celé V4 jednalo o 729 mld. Kč, z toho v Česku o 167 mld. Kč. Kladné loni bylo i saldo turismu, a to 256 mld. Kč. Z toho se v Česku podle údajů České národní banky jednalo o 2 mld. Kč. Výdaje na cestovní ruch v zemích V4 loni činily celkem 404 mld. Kč, z toho v Česku byly 116 mld. Kč. Ve srovnání s před koronavirovým obdobím 2019 byl celkový stav 534 mld. Kč, v Česku se jednalo o -19 mld. Kč. (Zdroj: UNWTO tourism dashboard - ZDE)

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nalaďte se na adventní čas mezi traktory v Národním zemědělském muzeu v Čáslavi

22:03 Nalaďte se na adventní čas mezi traktory v Národním zemědělském muzeu v Čáslavi

Nalaďte se na adventní čas předvánočním programem pro celou rodinu. Muzeum zemědělské techniky v Čás…