CzechTourism: Do českých regionů míří stále více zahraničních turistů

17.02.2018 11:43 | Zprávy

V roce 2017 dosáhl podíl mimopražských regionů na celkových příjezdech do hromadných ubytovacích zařízení necelých 36 procent. Návštěvnost rostla téměř ve všech krajích rychleji než v hlavním městě. V devíti krajích jsme se u procentuálního nárůstu dočkali dokonce dvouciferného čísla.

CzechTourism: Do českých regionů míří stále více zahraničních turistů
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

„I nadále usilujeme o to, aby se návštěvníci na svých cestách více zaměřovali na naše regiony. Velký význam spatřuji například v dalším rozvoji nabídky cestovního ruchu i ve zkvalitnění jeho řízení v regionech. Tuto oblast rozvíjíme společně s agenturou CzechTourism, a to prostřednictvím Národního programu podpory cestovního ruchu v regionech nebo nově spuštěné Kategorizace organizací cestovního ruchu“, uvádí ministryně MMR Klára Dostálová. „Věřím, že představení regionálních destinací a rozprostření návštěvnosti do regionů podpoří mimo dalších aktivit též program Ambassador. Jedná se o projekt, v němž významné osobnosti známé na zahraničních trzích formou videopozvánky představují svá rodná místa,“ doplňuje.

Na nárůstu příjezdů do destinací mimo Prahu se kromě tradičních sousedních zemí podílely také vzdálené trhy. Například v Jihočeském kraji vzrostly meziročně příjezdy čínských turistů o 62%. Region jich v roce 2017 navštívilo 101 tisíc, což bylo dvakrát více než v průměru za celou Českou republiku. Do Jihomoravského kraje pak přijelo ve srovnání s minulým rokem dokonce o 77% více jihokorejských turistů, celkově téměř 35 tisíc. Liberecký kraj přilákal asi 4 tisíce izraelských turistů. V předchozích letech jich přitom do kraje přijíždělo jen několik stovek.

„Spolupráce s asijskými zeměmi a vzdálenými trhy celkově je pro nás velmi důležitá. V loňském roce jsme například zorganizovali tři „press tripy“ pro jihokorejské novináře a blogery, které směřovaly mimo jiné do Jihomoravského kraje. Zástupci kraje pak absolvovali čtyřdenní „roadshow“ v Jižní Koreji, kde krásy regionu představili. Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Soulu se postaralo o údernou marketingovou kampaň, která k zájmu místních obyvatel o Českou republiku také přispěla,“ říká Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

Valorizace důchodů

Před 2 týdny jste byl hostem v pořadu Xavera Veselého a jeden z posluchačů Vám položil dotaz zda zpětně přiznáte podvodně zrušenou valorizaci důchodů v červnu 2023 a Vy jste odpověděl "vrátíme ten vzorec". Nezlobte se, ale to není odpověď, kterou by člověk očekával od korektního politika a kandidáta...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ÚZSVM: Aukce zámku Štiřín vítěze nepřinesla

22:08 ÚZSVM: Aukce zámku Štiřín vítěze nepřinesla

Do výběrového řízení s elektronickou aukcí na jedinečný areál zámku Štiřín nebyla složena žádná kauc…