Návštěvníci letošního 32. ročníku veletrhu najdou na jednom místě široké portfolio tuzemských a zahraničních vystavovatelů, nové i oblíbené destinace napříč kontinenty či turistické perly Česka. Na doprovodný program se mohou těšit odborníci i široká veřejnost. Už tradiční a neodmyslitelnou součástí veletrhu jsou také odborné aktivity. Včetně 12.ročníku Fóra cestovního ruchu, které organizuje Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism.
Propagace Česka a potřeba digitalizace
„Propagace Česka jako přední turistické destinace v zahraničí i v tuzemsku je jedním ze základních poslání Ministerstva pro místní rozvoj. Je třeba si uvědomit, že cestovní ruch je nedílnou a klíčovou součástí hospodářské ekonomiky státu, která generuje nemalé příjmy. Na celkové zaměstnanosti se podílí více než čtyřmi procenty, což představuje vyšší míru než například zemědělství, lesnictví a rybářství dohromady,“ říká místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš a dodává: „V tomto kontextu bych chtěl vyzdvihnout projekty ekonomické diplomacie PROPED, na kterých se naše ministerstvo ve spolupráci s agenturou CzechTourism a Ministerstvem zahraničních věcí aktivně podílí. Cílem je podpořit proexportní aktivity českých firem a umožnit jim vstup na zahraniční trhy. Máme za sebou úspěšné projekty v oblasti cestovního ruchu, účasti na mezinárodních veletrzích a v kampaních po celém světě. Letos podpoříme projekty v hodnotě zhruba 14 mil. Kč, což je rekordní číslo. Jde o podstatnou propagaci Česka v zahraničí, a proto v ní budeme pokračovat i v dalších letech. Letos se zaměříme na využití big data, která jsou pro řízení cestovního ruchu klíčová. Pracujeme na tom, aby Česká republika byla atraktivním cílem nejen pro turisty, ale i pro investory a podnikatele.“
Tak jako jiné oblasti i cestovní ruch musí držet krok s moderními technologiemi. Novým směrem ve službách turistům je podle ministra Bartoše digitalizace, která přináší hned několik bonusů – snižuje administrativní zátěž, umožňuje lepší správu a využití dat a na základě toho podporuje udržitelný cestovní ruch a zlepšuje zážitek turistů. Jinak řečeno – cestovatelé se dočkají uživatelského komfortu, proces registrace se zkrátí na minimum a stát bude mít na jednom místě přehled o tom, kdo k nám přijíždí. To vše má zajistit připravovaný systém eTurista.
A protože je část veletrhu zaměřena též na výjezdový cestovní ruch, je na místě zmínit i dvě hlavní oblasti, na které je třeba se zaměřit – tou první je podpora vytváření zdravého konkurenčního prostředí mezi cestovními kancelářemi a agenturami, s důrazem na prospěch zákazníka, tedy spotřebitele. Tou druhou pak zajištění jeho bezpečnosti při cestování do zahraničí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva