Slavnosti českých lázní odstartují 6. - 8. května tradičně v Karlových Varech. Letos jde už o 665. sezonu. V sobotu čeká hosty družina Karla IV., svěcení pramenů papežským nunciem nebo fanfáry ze Zámecké věže. Pak se slavnosti každý víkend přesouvají do dalších lázeňských měst Karlovarského kraje. 13. - 15. května v Mariánských Lázní oživí zapomenutou tradici: oslavu Dne Matek. 21. května projde Františkovými Lázněmi pochod mažoretek, 28. května si v Jáchymově mimo jiné prohlídkou štoly Astoria připomenou 110. výročí založení Radium Palace. 4. června v Lázních Kynžvart vystoupí mažoretky, uskuteční se žehnání pramenů a bude možné si vyzkoušet vybrané procedury.
„V roce 2019, tedy před covidem, do tuzemských lázní přijelo 884 tisíc hostů, z toho bylo 55 % Čechů, 24 % Němců a 7 % Rusů. Dva ze tří lázeňských návštěvníků mířili do Karlovarského kraje. Lázně bývaly zejména o bonitních klientech, ty nejžádanější v Karlovarském kraji často o hostech z Ruska. Protože je teď kromě koronaviru vše složitější kvůli válce na Ukrajině, v CzechTourismu se zabýváme i tím, kdo výpadek ruské klientely nahradí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Naším hlavním trhem pro české lázně je Německo. Pracujeme na tom, aby ruské návštěvníky alespoň částečně nahradili hosté z Blízkého východu (státy GCC) a částečně Izraele. Věříme, že pomůže nejen naše kampaň, ale i spolupráce s letištěm Praha na přímých leteckých spojeních s Blízkým východem.“
„Pro Karlovarský kraj je lázeňský cestovní ruch klíčový. V roce 2019 znamenal na 549 tisíc hostů, přičemž v této části ČR jako v jediné převažovali zahraničí návštěvníci lázní,“ říká ředitelka odboru produktového managementu a regionální spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková a dodává: „I proto v Karlových Varech od 23. do 24. května ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj, městem Karlovy Vary a za podpory Karlovarského kraje chystáme výroční Travel Trade Day. Tj. obchodní jednání českých podnikatelů, regionů a dalších subjektů působících v cestovním ruchu s mezinárodními odběrateli. A to s cílem podpořit návštěvnost České republiky.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tisk.cirkev.cz