Integrovaný operační program „Zvýšení povědomí o atraktivitách regionů České republiky s cílem zvýšení návštěvnosti“ měl za úkol pomocí masivní a komplexní mediální kampaně podpořit domácí a příjezdový cestovní ruch. Na základě odborné analýzy, zpracované pro CzechTourism v roce 2014, bylo pro letošek vybráno deset nejvýznamnějších sportovních akcí, které v sobě měly nejvyšší potenciál zviditelnit značku Czech Republic – Land of Stories v zahraničí a zároveň přitáhnout davy nejen domácích fanoušků a turistů.
„Destinační značka „Czech Republic – Land of Stories“ se od března do září hojně objevovala v záběrech televizních kamer v přímých přenosech i ze záznamů. Tyto přenosy byly navíc doprovázeny reportážemi o krásách jednotlivých pořadatelských měst, regionů i celé České republiky“, uvedla generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková. „Tytéž informace se mohli zájemci dočíst i v doprovodných tištěných materiálech“, dodala.
Data o návštěvnosti a přínosu prvních pěti akcí byla zveřejněna v září. Nyní přináší CzechTourism zhodnocení i dalších pěti akcí. Na výše zmíněné vrcholné svátky sportu bylo v srpnu alokováno celkem 18 200 000 korun, přišlo se na ně podívat 378 467 sportovních nadšenců. Televizní přenosy si na 174 televizních stanicích po celém světě pustilo 1,5 miliardy diváků.
Ekonomický dopad sportovních eventů je podle analýzy společnosti KPMG Česká republika významný. Dle kvalifikovaného odhadu agentury CzechTourism přinesly například jen závody Moto GP v Brně v roce 2015 příjmy do veřejných rozpočtů ve výši 200 milionů korun, a to pouze u zahraničních návštěvníků. Ti přijeli v největším počtu z Německa a Rakouska a jejich denní útrata činila téměř dva tisíce korun.
V rámci tohoto Integrovaného operačního programu agentura CzechTourism spolupracovala na sportovních událostech: Halové mistrovství Evropy v atletice, Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji, sedm maratonů ze série RunCzech, Zlatá tretra, EURO U21 ve fotbale, Tipsport Golf Masters, Velká cena města Brna, Světový pohár ve stolním tenise, D+D Real Czech Masters a Czech Truck Prix v Mostě.
Destinační značka „Czech Republic – Land of Stories tak byla vidět nejen v Praze, ale i v regionech. Významné sportovní svátky hostila města jako Olomouc, Ostrava, Uherské Hradiště, Most nebo Brno.
(Nákup reklamního prostoru je jednou z aktivit projektu „Zvýšení povědomí o atraktivitách regionů ČR s cílem zvýšení návštěvnosti“ financovaného z Integrovaného operačního programu, registrační číslo CZ.1.06/4.1.00/12.09651 a CZ.1.06/4.1.00/12.09652.)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva