CzechTourism: Rakušané chtějí cestovat víc než dřív, mimo jiné poznávat nová města

27.09.2022 10:57 | Tisková zpráva

Obyvatelé Rakouska plánují v letošním roce cestovat do zahraničí mnohem víc (66 %) než v roce minulém (34 %) i předminulém (27 %). Láká je dovolená u moře, městská turistika či wellness pobyty. Nejen to zaznělo na on-line exportním workshopu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Zaměřil se na rakouský a švýcarský trh. Příští akce, kde zazní informace o spotřebitelích a cestovatelích ze zahraničí, se uskuteční už 5. října. Bude se věnovat USA, Kanadě, Velké Británii a Irsku.

CzechTourism: Rakušané chtějí cestovat víc než dřív, mimo jiné poznávat nová města
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Rakušané se na cesty nejčastěji vydávají na dovolenou s partnery či partnerkami. Zahraniční výjezdy plánují zejména na základě doporučení přátel/známých nebo webových stránek. Ubytovávají se ve čtyř hvězdičkových hotelech (52 %) nebo apartmánech (41 %). Čistota spolu s bezpečností přitom při výběru místa pobytu hraje největší roli. Švýcarů přijíždí do Česka o poznání méně, pokud však dorazí, zdrží se déle než Rakušani (1,9 dne) – v průměru 3,4 dne.

„V Rakousku vidím dlouhodobě velký potenciál. Je to naše sousední země, ale ve srovnání s Německem, Polskem a Slovenskem k nám Rakušanů jezdí výrazně méně. Zejména pro Brno, jižní Čechy a Vysočinu by se mohlo jednat o jeden z hlavních zahraničních trhů,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Klíčová je schopnost nabídnout vysokou kvalitu služeb, na kterou jsou Rakušané zvyklí z domova.“

Pokud cestu do zahraničí Rakušané neplánují, činí tak zpravidla kvůli koronavirovým opatřením (52 %). Nebo proto, že jsou přesvědčeni, že v jejich zemi je nejpěkněji (21 %). Většina rakouských cestovatelů se na místo dovolené dopravuje vlastním automobilem (77 %) nebo letecky (54 %). Během volna je stejně jako v předchozím roce nejvíc láká koupání, restaurace, ochutnávka místních specialit či turistické zajímavosti. Průměrný rozpočet Rakušanů na zahraniční cesty v letošním roce je 3 620 €.

Exportní workshopy cílené na specifika zahraničích trhů pořádá CzechTourism během celého roku. „Letos máme naplánovaných osm takových pracovních seminářů. Předposlední se věnoval hispánskému trhu (ZDE), následovalo Rakousko a v říjnu budeme rozebírat trh anglosaský. Všechny akce jsou zdarma, pořádáme je s cílem poskytnout českým podnikatelům v cestovním ruchu aktuální informace o různých zemích a poradit jim, jak přilákat a uspokojit zahraniční turisty. Hlavním tématem bývá vždy zájem o Českou republiku na daném trhu, spotřebitelské chování nebo možnosti spolupráce,“ vysvětluje přínosy profesních seminářů ředitel marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.

Víc informací o rakouském a švýcarském spotřebitelském trhu lze nalézt zde, průzkumy Institutu turismu pak na portálu Tourdata (ZDE).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Schodek

Paní ministrině,tohle jste přece musela vědět dopředu,nejdříve přebytek a nyní znovu schodek,tohle přece nedělá zodpovědná vláda,hrajete s námi habaďůru a mnoho lidí už Vám nevěří a přibývají další,váš post bude mít na ministerstvu,jak tak předpokládám podle toho co se děje jepičí život,měla jste bý...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Armáda ČR: Do Vyškova nastoupili noví rekruti, náborové cíle rok od roku rostou

22:03 Armáda ČR: Do Vyškova nastoupili noví rekruti, náborové cíle rok od roku rostou

První listopadový den nastoupilo do kasáren Velitelství výcviku – Vojenské akademie ve Vyškově 260 n…