Nejvíc se zahraniční (67 %) i domácí (55 %) turisté ubytovávali v hromadných ubytovacích zařízeních, jako jsou hotely, motely, botely či pensiony. Zatímco obyvatelé ČR v nich při cestování nejčastěji trávili 2 noci (30 %), hosté ze zahraničí zůstávali o 1-2 dny déle (37 %). Do/po ČR se obě skupiny dopravily převážně vlastním automobilem/motorkou (70 %) a cestovaly tu zejména s partnery/partnerkami (49 %).
„Fakt, že většina dotazovaných zahraničních turistů navštěvuje Českou republiku pravidelně (64 % minimálně jednou za rok) a jsou u nás nadprůměrně spokojení s úrovní poskytovaných služeb, je velká pochvala a závazek pro celý sektor cestovního ruchu. Nesmíme však usnout na vavřínech, stále je co zlepšovat. I s tím CzechTourism pomáhá, například organizuje vzdělávací kurzy, workshopy a další akce pro profesionály na turismus jako bylo třeba květnové TTD v Karlových Varech,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu - CzechTourism Jan Herget a dodává: „Výsledky šetření také potvrzují, že Česká republika je atraktivní turistickou destinaci a podařilo se jí obstát i v těžkém post covidovém období. Na turisty a výletníky se ČR těší a je na ně připravena.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva