Nejvíc se zahraniční (67 %) i domácí (55 %) turisté ubytovávali v hromadných ubytovacích zařízeních, jako jsou hotely, motely, botely či pensiony. Zatímco obyvatelé ČR v nich při cestování nejčastěji trávili 2 noci (30 %), hosté ze zahraničí zůstávali o 1-2 dny déle (37 %). Do/po ČR se obě skupiny dopravily převážně vlastním automobilem/motorkou (70 %) a cestovaly tu zejména s partnery/partnerkami (49 %).
„Fakt, že většina dotazovaných zahraničních turistů navštěvuje Českou republiku pravidelně (64 % minimálně jednou za rok) a jsou u nás nadprůměrně spokojení s úrovní poskytovaných služeb, je velká pochvala a závazek pro celý sektor cestovního ruchu. Nesmíme však usnout na vavřínech, stále je co zlepšovat. I s tím CzechTourism pomáhá, například organizuje vzdělávací kurzy, workshopy a další akce pro profesionály na turismus jako bylo třeba květnové TTD v Karlových Varech,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu - CzechTourism Jan Herget a dodává: „Výsledky šetření také potvrzují, že Česká republika je atraktivní turistickou destinaci a podařilo se jí obstát i v těžkém post covidovém období. Na turisty a výletníky se ČR těší a je na ně připravena.“
Zatímco zahraniční turisté se v ČR nejvíc zajímali o kulturní památky (49 %), lidé z ČR, kteří navštívili a přespali v jiném regionu, než bydlí, strávili čas zejména na pěších túrách (54 %). 2. příčku u cestovatelů ze zahraničí obsadila návštěva příbuzných či známých (33 %), domácí turisté preferovali přírodní památky (34 %). Ty byly hlavním lákadlem i pro hosty z cizích zemí, do jeskyní, na vyhlídky apod. jezdilo 28 %. U domácích turistů by si pomyslnou bronzovou medaili odnesly památky kulturní, tedy hrady, zámky aj. s 33 %.
„Data také ukazují, že dovolenou či výlet u nás si zahraniční i domácí turisté nejčastěji organizují individuálně (92 % a 79 %). Do ČR jezdí hlavně za rekreací (57 % a 59 %) a na návštěvy (shodně 25 %),“ říká vedoucí Institutu turismu agentury CzechTourism Petr Janeček a dodává: „Místo si volí na základě vlastních zkušeností z minula (44 % a 64 %). I zde se tak v praxi potvrzuje Paretovo pravidlo, které říká, že 80 % příjmů tvoří 20 % spokojených zákazníků.“
Průzkum CzechTourismu se zabývá také chováním výletníků. Tedy lidí, kteří si přijeli prohlédnout něco zajímavého, ale v navštíveném místě nepřespali. Kompletní výsledky šetření jsou k dispozici ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva