Cyklostezka podél bývalé „železné opony“ má v evropské síti cyklotras číslo 13 a její česko-německá, resp. česko-rakouská část tvoří se svými téměř 870 kilometry necelou desetinu celkové délky.
Novináři, kteří zastupovali deníky z celého Německa a celoněmecká média zaměřená na pěší a cykloturistiku, měli možnost seznámit se s úsekem cyklostezky na jižní Moravě a také měli možnost navštívit region Vysočina, který nabízí hned tři místa zapsaná na seznamu světového dědictví UNESCO.
Novináři se nevěnovali pouze cykloturistice, ale během svého pobytu na jižní Moravě se přesvědčili o pestré nabídce turistických produktů a služeb, které tento region nabízí. Během čtyř dnů skupina navštívila zámky ve Vranově nad Dyjí, Mikulově, Lednici a Valticích. Chybět nemohla ani ochutnávka místních vín. Jedním z největším highlightů programu byla návštěva Salonu vín na zámku Valtice, kde mohli novináři za doprovodu someliéra ochutnat některá ze sta nejlepších oceněných vín z celé České republiky.
Hlavním tématem cesty byla „železná opona“, a proto skupina navštívila několik pamětních míst jako Čížov v národním parku Podyjí, památník Brána ke svobodě u Mikulova nebo Muzeum železné opony u Valtic. Prostřednictvím novinářů se podaří oslovit přes tři a půl milionu potenciálních německých turistů.
První článek, který vyšel v prvním červencovém týdnu, ve víkendovém vydání deníku Neues Deutschland, nešetřil chválou a návštěvu Znojma hodnotil slovy: „Zde bych chtěl bydlet, tak milá a přátelská je tento kraj básnil o Znojmě již před 200 lety spisovatel Johann Gottfried Seume. A skutečně, i v roce 2019 vyzařuje historické město osvěžující klid.“
„Výchozí myšlenka organizace press tripu vzešla od jihomoravských kolegů za účelem podpory přeshraničního projektu „železné opony“. Podařilo se nám ale novinářům zprostředkovat mnohem ucelenější přehled o celém regionu a atraktivitě České republiky z hlediska turistické nabídky. Potěšily mě komentáře některých novinářů, pro které tato cesta byla, kromě Prahy, první delší návštěvou v Česku, a těší nás také, že se během cesty mnoho dozvěděli a objevili a že v nich press trip vzbudil chuť se do Česka vrátit a objevit další kraje. Taková autentická zkušenost se propíše do článků, které novináři budou publikovat a vzbudí chuť objevovat Česko i u čtenářů. Těšme se tedy na zachování trendu stoupajícího zájmu poznávat regiony České republiky u německých turistů,“ dodává Jana Královcová, PR manažerka zahraničního zastoupení agentury CzechTourism v Německu, která cestu doprovázela.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva