Na inspekční cestu pozval CzechTourism čtyři profilové korejské cestovní kanceláře – Inter Euro, Blue Travel, Chalet Travel and Life a TourYa, mířící na tzv. FIT trip („FIT“ je zkratka pro Free Independent Traveller), rodiny s dětmi a páry na svatební cestě. Zástupce každé společnosti dostal k dispozici jedno auto s individualizovaným itinerářem. Posátky vozů byly doplněny korejskými bloggery, kteří v rámci soutěže o nejlepší pokrytí informovali o cestě a jejích atrakcích na sociálních sítích.
Každý ze čtyř týmů v rámci cesty najel přes 800 kilometrů a navštívil nejen Prahu a Vídeň, ale i Karlovy Vary, Plzeň, Olomouc nebo Chateau Mcely. Na korejských sociálních sítích bylo v průběhu dvou měsíců uveřejněno 150 bloggerských postů a na Instagramu 250 postů. Navíc cestovní kanceláře vytvořily v návaznosti na cestu skoro deset nových FIT produktů na Fly and Drive mezi Českem a Rakouskem.
„V naší situaci má podobný projekt smysl i vzhledem k rychle rostoucímu podílu individuálních turistů na korejském incomingu, kteří vyhledávají na rozdíl od účastníků velkokapacitních asijských rychlozájezdů lepší služby či hotely, a hlavně nové zážitky,“ uvádí ředitel ZZ Korea Michal Procházka.
Cestování po vlastní ose automobilem totiž umožňuje Korejcům objevovat najednou více míst včetně míst autobusem či vlakem hůře dostupných – ať už jsou to například hrady a zámky, krajina jižní Moravy či skalní města Českosaského Švýcarska nebo Českého ráje.
Rozvoji cestování, mezinárodně označovaného jako Fly&Drive, u nás nahrávají i další okolnosti. Česko je hodnoceno jako bezpečná destinace s dobrou obslužností autopůjčovnami. A v neposlední řadě jde o relativně malou zemi s krátkými vzdálenostmi, vhodnou nejen k vnitrostátním cestám, ale i ke snadným zahraničním výjezdům například do Vídně, Mnichova nebo Berlína.
„Právě proto oceňujeme vstřícnou spolupráci s příhraničními trhy typu Rakouska a propagaci itinerářů cestování v půjčených autech, v tomto případě na trase mezi Salcburkem, Vídní a Českým Krumlovem, Prahou a případně Moravou,“ uzavírá Procházka.
Za minulý rok přijelo do Prahy 417 tisíc Korejců a i v první čtvrtině roku 2018 korejský incoming stále rostl, a to o 6 %. Trendem je nárůst podílů individuálních turistů, ale i rodin s dětmi, které tvoří až 18 % všech korejských návštěvníků. Na drive tripu se podílelo také Sdružení cestovního ruchu Střední Morava, město Brno, společnost Northern Hikes a Český Krumlov Tourism, kterým za skvělou spolupráci děkujeme.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva