Podle průzkumu CzechTrade a Asociace malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR), který se uskutečnil mezi českými exportéry do Německa, předpokládá letos 69 % z nich další nárůst vývozu k našemu západnímu sousedovi. „V následujících měsících očekáváme nadále vzestupný trend vývozu. Podle našeho průzkumu 42 % exportérů plánuje kvůli poptávce německých partnerů zvyšovat své výrobní kapacity,“ komentuje aktuální vývoj generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
V letošním roce mnohem více tuzemských firem žádá informace o možnostech založení prodejní pobočky v Německu. „Roste i kapitálová síla exportérů. Aktuálně pracujeme pro firmy v potravinářském, strojírenském nebo obalovém průmyslu, které chtějí koupit německou konkurenci. Chtějí tak dosáhnout synergií ve výrobních kapacitách, rozšířit sortiment a zejména se rychleji dostat k jejich zákazníkům v Německu a západní Evropě,“ konstatuje Adam Jareš, ředitel německé kanceláře CzechTrade v Düsseldorfu, která je dlouhodobě nejvytíženější zahraniční pobočkou agentury.
CzechTrade je agentura na podporu obchodu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb. Více ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva