CzechTrade: Exportérům je v Brně k dispozici 35 zástupců zahraničních kanceláří

09.11.2021 16:09 | Tisková zpráva

Na letošním ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu agentura CzechTrade poprvé představuje své nové služby na národním stánku České republiky spolu s dalšími třinácti státními institucemi.

CzechTrade: Exportérům je v Brně k dispozici 35 zástupců zahraničních kanceláří
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

Koná se i jedna z největších akcí agentury, Meeting Point CzechTrade, která je po dvou letech opět postavena na osobních setkáních. Exportérům je k dispozici 35 ředitelek a ředitelů zahraničních kanceláří, kteří během jednoho dne poskytnou přes 200 hodin odborných konzultací.

Kromě konzultací nabízí CzechTrade i další doprovodný program v podobě odborných a teritoriálních seminářů a prezentací aktivit agentury v rámci chystaných konferencí.

„Na služby pro exportéry se díváme nově, digitálně. Komunikaci přes moderní technologie urychlila pandemie Covid-19 a my nestojíme opodál. Zdigitalizovali jsme řadu tuzemských služeb a nápadů tak, aby se s nimi bylo možné seznámit na dálku a s pomocí virtuálního světa se pomyslně dotknout toho jedinečného, co české firmy tvoří a nabízí,“ komentuje účast na MSV Martina Tauberová, náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro zahraniční obchod.

Téma letošního Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně je Průmysl 4.0 a digitální továrna. Při této příležitosti je agentura CzechTrade součástí národního stánku České republiky s názvem „Česká národní expozice: The Country For The Future“. Experti z různých vládních agentur zde jsou k dispozici zájemcům pro byznysová jednání a konzultace. Součástí prezentace CzechTrade je 9. 11. 2021 i tradiční Meeting Point CzechTrade, který se po dvou letech přesunul z online prostředí zpět do tradiční podoby.

„Meeting Point CzechTrade je jedna z našich největších akcí, kterou pořádáme. Pro firmy je velkým přínosem, že mohou na jednom místě diskutovat celkem s 35 ředitelkami a řediteli zahraničních kanceláří. Právě tato akce může být odrazovým můstkem pro začátek úspěšného exportu do nových teritorií. V rámci Meeting Point CzechTrade registrujeme největší zájem o blízké trhy v rámci Evropské unie, silně obsazené jsou ale i velké i netradiční trhy jako USA, Turecko, Velká Británie, Brazílie či Kazachstán a Kyrgyzstán. Celkem je naplánováno 420 obchodních setkání a registrovaných máme celkem 114 firem. V návaznosti na MSV budou vedoucí zahraničních kanceláří přítomni i v regionech České republiky pro finalizaci jednání z MSV i další konzultace s českými exportéry,“ vysvětluje Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Na Meeting Point CzechTrade mají zástupci českých exportérů k dispozici půlhodinové konzultace s odborníky působícími po celém světě, kteří mají bohaté zkušenosti s mezinárodním obchodem, a především znají specifika konkrétních teritorií. Mohou řešit své konkrétní případy, exportní příležitosti či podmínky k obchodování na daném trhu. Navzdory cestovním omezením ve světě jsou osobně přítomni jak experti z blízkých trhů v rámci Evropské unie, tak i z těch vzdálenějších jako je Latinská Amerika, Afrika či Asie. Spektrum účastnících se firem z hlediska oborů je široké, od tradičního strojírenství, přes IT služby až po kosmetiku.

„Nejčastější dotazy českých exportérů k Mexiku souvisejí se stavem pandemie v zemi a cestovními omezeními. Dále je při jednáních zajímá současná situace v průmyslových odvětvích, investice, projekty a další obchodní příležitosti v zemi. Nicméně řadu firem také zajímají velice konkrétní a specifická témata, jako je založení společnosti v Mexiku, potřebné registrace týkající se jejich produktů či jak nalézt obchodního partnera. Nejvíce mají o konzultace zájem výrobci CNC strojů, lakovacích linek nebo kuličkových šroubů. Setkání máme naplánovaná i se společnostmi z potravinářského a farmaceutického průmyslu,“ říká Tereza Vítková, ředitelka zahraniční kanceláře v Mexiku.

„V rámci mixu firem, které jsou na konzultace k Německu na Meeting Point CzechTrade přihlášeny, je velký počet společností z oblasti IT. Nejvíce se zajímají o praktické náležitosti vstupu na trh, jako je založení virtuální kanceláře, pronájem coworkingových prostor nebo propojení s lokálními autoritami,“ doplňuje Kristýna Kubíčková ze zahraniční kanceláře CzechTrade Německo.

V rámci veletrhu CzechTrade organizuje dvě exportní konference. První je věnována využití sociální sítě LinkedIn pro rozvíjení a prezentaci byznysu a networkingu. Druhá, teritoriální pak nabídne vhled do vývozu na vzdálenější trhy jako Spojené státy Americké, Indie, Kazachstán a Brazílie. Silné téma také nabídne Exportní aliance Prvky pro Smart City. Ta v rámci odborné konference představí své aktivity a projekt City for the Future na odborné konferenci během veletrhu. Zároveň bude mít po dobu konání veletrhu na stánku své konzultanty.

CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již více než 20 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 57 zemích na pěti kontinentech. Více ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Benešík (KDU-ČSL): Slováci jsou na tom v zastoupení lidí v mezinárodní politice lépe než my

Můžete mi vysvětlit, jak je to možné? To jste jako politici tak neschopní protlačit na vysoká místa politiky, kteří by hájili zájmy Česka? Ono to dost vysvětluje, proč podle mě na mezinárodní scéně zájmy nás Čechů vlastně nikdo pořádně nehájí, a proč se stáváme stále více bezvýznamnou zemí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP tuto sobotu rozsvítí vánoční vozy

19:39 DPP tuto sobotu rozsvítí vánoční vozy

V předvečer letošního adventu, tj. tuto sobotu 30. listopadu 2024 v 16:30 Dopravní podnik hl. m. Pra…