V rámci slavnostního vyhlášení soutěže Czech Grand Design, které se uskutečnilo 20. března 2019 ve Stavovském divadle, byl mimo jiné oceněn vítěz v kategorii Výrobce roku – cena Design pro export. Cenu si z rukou generálního ředitele CzechTrade Radomila Doležala převzala tradiční česká nábytkářská firma TON z Bystřice pod Hostýnem.
Firma TON byla oceněna za křeslo Chips Chair připomínající bramborový lupínek od mladé designérky Lucie Koldové a za kolekci Santiago 02 od Reného Šulce. Tento český designér navrhl pro značku TON funkční nábytek určený pro seniory a osoby se sníženou pohyblivostí. „Kategorie Výrobce roku – cena Design pro export přímo odráží úsilí agentury CzechTrade o podporu průmyslového designu. Jsme rádi, že české firmy této pomoci využívají, kvalitní a funkční design výrazně zvyšuje jejich šance v zahraničí,“ řekl k soutěži generální ředitel Doležal. „Dlouhodobě se snažíme český průmyslový design prezentovat v zahraničí, ať už formou Adresáře designérů nebo účastí na vybraných výstavách a veletrzích. Ve spolupráci s odborníky v oblasti designu realizujeme řadu odborných seminářů,“ doplňuje Zuzana Sedmerová, manažerka projektu Design pro konkurenceschopnost agentury CzechTrade a členka Akademie Designu České republiky.
Díky členství v mezinárodní organizaci BEDA (The Bureau of European Design Associations) má agentura CzechTrade příležitost sledovat utváření evropské politiky v oblasti využívání průmyslového designu a účastnit se strategických jednání. Další výhodou členství je identifikace aktuálních trendů a příležitostí v oblasti podpory designu, které CzechTrade následně předává českým firmám a designérům.
CzechTrade cílí svou pomoc na firmy, jimž chybí zkušenosti s profesionálním designem, ale mají chuť inovovat a ambici exportovat. „Zaměřujeme se zejména na menší podniky, které sídlí v regionech s nízkou dostupností, a poskytujeme jim odbornou pomoc v oblasti designu. Do konce roku 2020 mohou společnosti z regionů kromě Prahy v rámci projektu Design pro konkurenceschopnost využít příspěvek na zvýhodněné služby, které poskytují návrháři z našeho Adresáře designérů,“ uvedla manažerka Sedmerová. Agentura CzechTrade firmám hradí 50 procent výdajů na tyto služby, a to až do výše 50 tisíc korun.
O projektu Design pro konkurenceschopnost
Projekt Design pro konkurenceschopnost, který začal v roce 2016, počítá s podporou až dvou stovek individuálních projektů malých a středních firem. Financován je z Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost – programu podpory „Marketing“. Hlavním cílem je zvýšit mezinárodní konkurenceschopnost malých a středních podniků prostřednictvím zvýhodněných designérských služeb. Podporu už získalo 77 inovací designu v celkovém objemu 3,8 milionu korun. Tyto služby využívají zejména firmy podnikající v oborech strojírenství, elektrotechniky a výroby nábytku. Nejvyšší objem poskytnuté podpory zamířil do Jihomoravského a Libereckého kraje a na Vysočinu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva