„Nabízenou podporu cílíme hlavně na střední a malé firmy s realizovaným exportem do výše 50 mil. Kč. Velké firmy často disponují vlastní strukturou v zahraničí a jsou do značné míry soběstačné. Nicméně i jim CzechTrade může pomoci v zemích, kde své zastoupení nemají, nebo jim zajistit kontakty, ke kterým by se dostávali obtížně,“ vysvětluje Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
V létě otevřel CzechTrade nová zahraniční zastoupení v Kolumbii, Chile a v Ázerbájdžánu. Tyto země jsou z hlediska dynamiky růstu a konkurenceschopnosti českých výrobků perspektivními exportními trhy. Mezi další teritoria, kde mají čeští exportéři reálné šance, patří Kazachstán, Čína, Indie, Indonésie, Turecko, ale i vzdálenější Mexiko či Brazílie.
Kazachstán a Ázerbájdžán slouží jako brána pro vstup na trhy východní Evropy a dalších států SNS. Pro země Latinské Ameriky představuje hlavní téma energetika a alternativní zdroje energie. V Turecku je dlouhodobý zájem o české produkty z oblasti strojírenství, energetiky a dopravy. V Indii v současnosti probíhá modernizace klíčových odvětví, jako jsou důlní technologie, subdodávky pro energetiku nebo projekty dopravní infrastruktury. V Indonésii se chystá prezentace českých firem na veletrzích a v rámci energetické mise. V Číně již probíhá rozsáhlá spolupráce na poli leteckého průmyslu a stoupá zájem i o potravinářské výrobky.
Na léto příštího roku chystá CzechTrade například misi českých výrobců elektrárenské techniky do Kazachstánu. České energetické firmy se mají možnost prezentovat v rámci státních misí do Brazílie a Mexika na začátku roku 2015 a v plánu je také energetická mise do Indonésie. V indické Bombaji probíhají přípravy Czech National Day a setkání B2B zaměřená na důlní techniku a energetiku. V Číně se české firmy mohou nově prezentovat v listopadu na veletrhu China Yiwu International Manufacturing Equipment Expo 2014.
CzechTrade vyhledává exportní příležitosti pro české firmy, kterým nabízí individuální služby na míru. Ty zohledňují konkrétní výrobek i jeho exportní potenciál ve vybraných zemích. Největší přidanou hodnotou spolupráce s CzechTrade jsou znalosti zahraničních zástupců. Nabízené služby vychází také z mapy globálních oborových příležitostí, která vznikla jako výsledek spolupráce Ministerstva zahraničních věcí, Ministerstva průmyslu a obchodu a agentury CzechTrade a která bude představena koncem září na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb či se stát členy prestižního Exportního klubu a využít tak dalších exkluzivních benefitů.
www.czechtrade.cz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva