Společnost DAKO-CZ, člen průmyslové skupiny CSG a jediný český výrobce brzdových systémů pro kolejová vozidla, si pronajala od insolvenční správkyně část lounské vagonky Heavy Machinery Services (HMS) a uzavřela s ní smlouvu o spolupráci. V jejím rámci DAKO-CZ využije areál lounského podniku a bude v něm nadále provozovat výrobu vagonů. Cílem je záchrana lounské vagonky, tradičního podniku českého železničního průmyslu, který upadl 26. 6. 2019 do konkursu. V projektu záchrany HMS společnost DAKO-CZ podporují dva silní partneři a současně její akcionáři: Tatravagónka Poprad a Budamar Group.
Společnost HMS se potýká s problémy již od roku 2010, kdy začalo období častých změn názvů společnosti, kriminálních kauz a také špatné platební morálky, která měla za následek insolvenční řízení zahájené proti HMS v roce 2013. Koncový vlastník společnosti je neznámý, komunikují za něj pouze najatí manažéři, konzultanti a právníci. Byznys HMS, která je v insolvenci a dluží dvě miliardy Kč, fakticky převzala společnost Legios Loco, jejíž koncový vlastník je rovněž neznámý. Mezi společnostmi HMS a Legios Loco docházelo k netransparentním finančním transferům, které zakládají podezření z tunelování firmy a poškozování zájmů věřitelů v zájmu anonymního koncového vlastníka. Ten zřejmě ovládá prostřednictvím nastrčených společností jak HMS, tak Legios Loco.
Dění od vyhlášení konkurzu na HMS
Po vyhlášení konkurzu HMS insolvenčním soudem v Českých Budějovicích dne 26. 6. tohoto roku statutární představitel dlužníka a jediný člen představenstva HMS Ján Brandner nekomunikuje, v areálu společnosti se nevyskytuje a insolvenční správkyni se ho přes veškerou snahu nepodařilo kontaktovat. Nepodařilo se dohledat účetnictví společnosti HMS ani v elektronické, ani papírové podobě. To samé platí pro evidenci zaměstnanců a další základní firemní dokumentaci.
Insolvenční správkyně HMS Petra Hýsková nabídla společnosti Legios Loco po vyhlášení konkursu pokračování spolupráce v zájmu udržení výroby za předpokladu, že se vztahy mezi oběma subjekty stanou transparentními. Petr Hýsková uvádí:
„Po vyhlášení konkurzu jsem jednala v zájmu věřitelů, mezi kterými jsou i státní organizace, banky či dodavatelé, aby nedošlo k dalšímu snížení hodnoty HMS a aby byly maximálně uspokojeny všechny pohledávky. Stěžejní je, aby v areálu HMS zůstala zachována výroba tak, aby podnik i jeho zaměstnanci měli do budoucna perspektivu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva