„Dříve výměna trvala 60 hodin a běžně docházelo k tomu, že na zastávkách byl nový jízdní řád i s několikadenním předstihem před datem platnosti. Díky změnám v organizaci práce, zejména před samotným začátkem akce, se nám podařilo zkrátit čas na polovinu,“ vysvětluje Vladimír Pušman, vedoucí oddělení Zastávky z jednotky Dopravní cesta Tramvaje.
DPP mění jízdní řády při výlukách i několikrát do roka, avšak kompletní výměny na zhruba 600 tramvajových zastávkách (2 200 jízdních řádů) a přibližně 2 500 autobusových zastávkách (4 000 jízdních řádů) probíhají čtyřikrát do roka. Celková výměna se uskutečňuje vždy před začátkem a koncem letních a vánočních školních prázdnin.
K efektivnější výměně došlo díky několika krokům – především byly jednotlivé činnosti oddělení Zastávky zorganizovány tak, aby se všichni pracovníci v terénu soustředili jen na tuto výměnu. Všechny jízdní řády se již s předstihem vložily do speciálních červených obalů. Upravila se rozvozová trasa a jízdní řády se do balíků seřadily podle toho, jak posádky s pracovníky skutečně zastavují na jednotlivých tramvajových a autobusových zastávkách. Dalším krokem, který rozvoz řádů a výměnu významně zrychlil, byla výpomoc brigádníků. Díky jejichž práci mohl mít DPP v terénu až čtyři posádky provádějící výměnu i během noci, kdy se jízdní řády mění nejčastěji. V běžném provozu bývá v noci v terénu pouze jedna posádka.
„Naší práci bohužel zdržují vandalové, kteří počmárají nebo rozbijí sklo skříně na jízdní řády. V takovém případě musí sklo posádka vyčistit nebo vyměnit. Pokud by k vandalismu nedocházelo, dokážeme jízdní řády vyměnit ještě rychleji,“ dodává Pušman.
Celkem se na výměně jízdních řádů podílí třicet lidí, a to včetně pracovníků, kteří celou akci plánují a připravují. V terénu se pak pohybuje přibližně 18 lidí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva