První tramvaje ForCity vyrazily na svoji cestu po Praze před osmi lety. První tramvaj 15T byla Dopravnímu podniku předána 28. 1. 2011. Jubilejní stá byla předána v roce 2014 a dvoustá v novém designu v roce 2017.
„Dnes jsme v Praze převzali od Škody Transportation poslední z celkem 250 ks tramvají 15T. Byl to pro nás jeden z klíčových dlouhodobých kontraktů a uzavřeli jsme důležitou etapu modernizace tramvajového vozového parku,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dále uvádí: „Jsme rádi, že máme pro Pražany i návštěvníky města moderní a komfortní tramvaje, které jsou navíc i stoprocentně nízkopodlažní a nabízejí tak bezproblémovou možnost přepravy cestujícím se sníženou pohyblivostí. To je v souladu se strategickou prioritou Prahy, zajistit do roku 2025 bezbariérovost v celé síti MHD.“
„Je to již téměř deset let, co v Praze vyjela první červeno-stříbrná, nízkopodlažní tramvaj s nadčasovým designem ze Škodovky. Naše vozidla za tu dobu úspěšně završila více než padesát milionů ujetých kilometrů v provozu s cestujícími. Tramvaje z rodiny ForCity jsou kvalitní a je o ně zájem, o čemž svědčí loňské objednávky až 176 tramvají ForCity Smart pro Ostravu, Plzeň a především pro tři německá města Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg,“ říká Petr Brzezina, předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation. Tramvaje ForCity můžete však zahlédnout i v Maďarsku, Turecku, na Slovensku nebo třeba také v Číně.
Tramvaj ForCity Alfa Praha je první sériově vyráběnou 100% nízkopodlažní tramvají s otočnými podvozky na světě. Jako první má také unikátní pohon s bezpřevodovkovými motory s permanentními magnety, které pohánějí všechna kola čtyř beznápravových podvozků. Umístění podvozků pod přechodovými měchy a pod konci vozidla umožňuje maximální variabilitu v uspořádání interiéru.
Tramvaj, která měří 31,4 m a široká je téměř 2,5 m, pojme 180 cestujících – z toho 61 sedících. Díky schopnosti hladkého průjezdu oblouky tramvaj zkracuje jízdní dobu a urychluje dopravu. K tomu napomáhá také šest širokých dvoukřídlých dveří, které cestujícím umožňují velmi rychlý výstup a nástup.
V průběhu dodávek došlo u tramvají k několika designovým změnám a změnám interiéru. Rovněž se provedly úpravy zaměřené na zvýšení pohodlí cestujících. Kromě postupného zavádění klimatizačních systémů v tramvajích se jednalo např. o výměnu dřevěných sedaček, které cestujícím nevyhovovaly, za plastové a rovněž o doplnění madel pro cestující se sníženou pohyblivostí. Některé z inovovaných vozidel mají také k dispozici wi-fi připojení na internet s moderní technologií LTE. Nový design je zřetelný zejména na čele vozidel, kde byla výrazně upravena barevnost: rám čelního okna a střední díl čela vozu jsou nově žlutooranžové. Cílem této designové inovace by měla být hlavně zvýšená bezpečnost chodců. Zářivá žlutooranžová kontrastní barva je vidět už zdálky a zajišťuje tak maximální viditelnost tramvaje zejména na přechodech.
V současné době DPP mj. postupně spouští systém EMA, který má za úkol automaticky bez zásahu řidiče ovládat vybrané funkce vozu jako např. hlášení zastávek, přimazávání kol a kolejnic, snížení rychlosti na předepsanou hodnotu při jízdě do oblouku nebo přes výhybky, zobrazení pozice tramvaje v mapových podkladech na vnitřním monitoru pro cestující apod.
S dodávkou nových tramvají musely být realizovány rozsáhlé rekonstrukce kolejových podpěr ve vozovnách, doplněny pracovní lávky pro zaměstnance údržby, nové silnější hydraulické zvedáky a nainstalování automatického doplňování písku do tramvají. Několik stavebních investic bylo realizováno i v Opravně tramvají a bylo nutné připravit a naprojektovat nové technologie pro těžkou údržbu zejména podvozků v Opravně tramvají. Všechny tyto investiční akce jsou zrealizovány nebo jsou před dokončením. „V Hostivaři se buduje nové odstavné kolejiště, práce jsou v plném proudu. Pracuje se i na vozovně Žižkov, probíhá zde postupná rekonstrukce v halách, mění se podpěry kolejí tak, aby byly schopné komfortně deponovat nové tramvaje 15T. Podobná rekonstrukce proběhla již ve vozovnách Kobylisy, Pankrác a Vokovice a částečně i v Motole,“ uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva