Úloha vozidla, jež bylo původně v letech 1990 až 1992 přestavěno na nákladní tramvaj pro vnitřní potřeby DPP (například pro přepravu motorů či náhradních dílů mezi vozovnami a dílnami), se tak rozšíří. Z nákladní tramvaje se stal později sněhový pluh a následně Mazačka (s evidenčním číslem 5572). Ta brázdí pražské ulice od ledna 2015 a nyní bude navíc i vozem kropicím, jelikož během poslední údržby dostala také nádrž na vodu a kropicí trysky.
Samotná přestavba vozidla trvala zhruba 3 měsíce. DPP musel zesílit rám vozu, přizpůsobit karosérii a ložnou plochu vozu pro cisternu s odtoky. Byla instalovaná nová kabeláž pro ovládání čerpadel. Ve zkušebním provozu byl instalován automatický systém spouštění závlahy a mazání kolejnic bez zásahu řidičem. Na mazací tramvaji se prováděly ještě další úpravy. Mazačka je nově osazena online monitorovacími čidly pro měření prachových částic v ovzduší a pro měření okolní teploty. Všechny úpravy musely být schváleny Drážním úřadem.
Mazačka bude zavlažovat zatravněné tramvajové tratě v letních měsících. Tuto činnost bude tramvaj vykonávat každý den v nočních hodinách cca od 22:00 – 4:00 hodin. V rámci zkušebního provozu a pro ověření hodnot, parametrů a účinnosti závlahy budou prioritně zavlažovány zatravněné tratě mezi Vozovnou Pankrác a Ústředními dílnami DP i celá tramvajová trať Vozovna Vokovice – Podbaba.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva