Jedná se o 41. smyčku a první svého typu na území Prahy. Nově v ní bude končit prodloužená tramvajová linka 7 a v obou směrech do ní zajíždět linka 16. Smyčka Depo Hostivař je ve zkušebním provozu od 13. srpna 2022. Jejím zhotovitelem je společnost EUROVIA CS, náklady na výstavbu činí 195 milionů korun.
Tramvajová smyčka a autobusové obratiště Depo Hostivař je první dokončenou stavbou v této lokalitě z několika plánovaných a koordinovaných aktivit hl. m. Prahy, které zde chystá vybudování parkovacího domu a společně se Správou železnic také železniční zastávky. Po jejich dokončení vznikne u smyčky Depo Hostivař a stejnojmenné stanice metra kompaktní přestupní uzel veřejné dopravy s kapacitním parkovištěm P+R a železniční zastávkou, který bude vstupní bránou pro dopravu do Prahy 10. Už nyní, díky poloze smyčky a jejímu vnitřnímu uspořádání, se výrazně zkrátí přestupy mezi autobusy, tramvajemi a metrem.
Smyčka Depo Hostivař vznikla na místě bývalého obratiště autobusů a na části současného povrchového záchytného parkoviště. Je situována mezi depem a stejnojmennou stanicí metra A, křižovatkou Černokostelecké a Sazečské ulice a zkušební tratí metra. Má tři koleje, kapacitu odstavných kolejí pro celkem až pět tramvají délky 31 metrů (typu 15T) a celkem čtyři nástupiště. Tři slouží tramvajovým spojům:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva