V roce 1973, tedy přibližně rok před zahájením provozu metra, stanovily tehdejší orgány státní správy na úseku požární ochrany, že dopravce musí zřídit profesionální požární jednotku, specializovanou na hašení požárů a záchranné práce v metru. „Když byl 9. května 1974 slavnostně zahájen provoz metra s cestujícími, byli podnikoví hasiči již plně připravení. Hasičský sbor v té době nesl nezvyklý název: Záchranný, havarijní a požární útvar Metro, později změněný na označení Závodní požární útvar Metro,“ uvedl Karel Pátek, vedoucí odboru HZS DPP.
Podnikoví hasiči DPP se v roce 1975 přestěhovali do moderní požární stanice na depu Kačerov, o deset let později byl zahájen provoz druhé požární stanice na Hostivaři. V roce 1994 byla otevřena třetí stanice v areálu zličínského depa.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva