DPP: Stávající tramvajová trať v Jičínské, Táboritské a Seifertově ulici projde rekonstrukcí

18.08.2023 11:17 | Tisková zpráva

Rada hl. m. Prahy (RHMP) na dnešním jednání schválila zahájení přípravy rekonstrukce stávající tratě Jičínská – Olšanské náměstí – Táboritská – Seifertova včetně uličního profilu.

DPP: Stávající tramvajová trať v Jičínské, Táboritské a Seifertově ulici projde rekonstrukcí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pro tuto stavbu zajistí projektovou dokumentaci, následné společné povolení, příští rok vysoutěží zhotovitele a stavbu také zrealizuje v koordinaci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) a Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK). Zahájení rekonstrukce tratě a uličního profilu v Jičínské, Táboritské a Seifertově ulici se předpokládá v roce 2025.

Včerejším usnesením RHMP došlo ke komplexní sjednocení přípravy rekonstrukce tramvajové trati Jičínská – Olšanské náměstí – Táboritská – Seifertova tak, aby DPP mohl zajistit projektovou přípravu této investiční akce jako jednoho celku povoleného v režimu společného povolení stavby. Díky tomu bude stavba zajištěna i zrealizována rychleji a s garancí koordinace. Původní záměr rekonstrukce uvedeného úseku tramvajové trati a souvisejících uličních prostranství v podobě postupných separovaných kroků několika subjektů se během přípravy akce ukázaly jako nevhodné.

„Technicky dožívající úseky tramvajových tratí na území městské části Praha 3 bude nutné v dohledné době rekonstruovat. Pro úsek v Seifertově ulici byla zpracována podrobná studie, kterou nyní DPP zohlední při zadávání projekčních prací a povolování stavby. S rekonstrukcí tramvajových tratí je potřeba sdružit také další plánované opravy v blízkých ulicích, proto je část kompetencí svěřena TSK, říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Mimo rekonstrukcí tramvajové trati, vozovek a chodníků se budeme věnovat také implementaci modrozelené infrastruktury, což obnáší především důmyslné promyšlení umístění budoucí městské vegetace na tomto místě – nových stromů a hospodaření s dešťovou vodou,“ upřesňuje Jana Komrsková, náměstkyně primátora hl. m. Prahy pro životní prostředí a klimatický plán.

„V minulém období jsme Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy zadali zpracování studie pro tuto lokalitu, která by řešila tramvajovou trať i veřejné prostranství ve vztahu k rozvoji dané oblasti. Studia byla také pilotním projektem v koncepčním přístupu k městské modrozelené infrastruktuře. Mám radost, že jsme se v tomto volebním období posunuli do fáze koordinované přípravy rekonstrukce,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního a strategického rozvoje.

„Tato investiční akce bude v celém rozsahu řešena společným povolením, které zajistí DPP. Zrekonstruujeme tramvajovou trať v celém úseku od křižovatky U Bulhara (až z Bolzanovy ulice) až po vjezd, resp. výjezd z OC Atrium Flora u křižovatky Jičínské a Lucemburské ulice. V rámci toho provedeme také optimalizaci poloh obou zastávek Viktoria Žižkov, které se přesunou blíže k náměstí Winstona Churchilla a zastávek Lipanská, které z oblouku na přechodu Seifertovy a Táboritské ulice přemístíme západněji k, resp. na Sladkovského náměstí. Současně s tím v úseku od Sladkovského náměstí až po křižovatku Jičínské a Lucemburské ulice provedeme také rekonstrukci souvisejícího uličního prostoru, tj. vozovek, chodníků včetně úprav tělesa tratě, přeložek sítí či výsadby nového stromořadí. Nyní nás čeká projednání projektové dokumentace a následně získání společného povolení pro stavbu. Poté bude následovat veřejná zakázka na zhotovitele této investiční akce, její vyhlášení předpokládáme na v létě 2024. Samotné zahájení rekonstrukce předpokládáme v létě 2025, stavební práce potrvají zhruba jeden rok,“ uzavírá Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 3 linky metra, 148 autobusových, 35 tramvajových (26 denních a 9 nočních) a 1 trolejbusovou linku. K 1. lednu 2023 DPP vlastnil 1 192 autobusů z toho 14 elektrobusů, 146 vlakových souprav metra, 781 tramvajových vozů a 1 trolejbus. Podnik měl k 1. lednu 2023 v evidenčním stavu celkem 11 018 zaměstnanců, z toho 4 319 řidičů a strojvedoucích MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

U studentů roste zájem o práci v jaderné energetice, ČEZ podepsal rekordní počet stipendií

17:44 U studentů roste zájem o práci v jaderné energetice, ČEZ podepsal rekordní počet stipendií

Rekordních 67 stipendijních smluv uzavřeli v letošním semestru studenti vybraných středních a vysoký…