Postaví ji společnost Subterra. Předpokládané náklady výstavby činí 839,5 milionů korun. Část z nich pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava 2. DPP předpokládá zprovoznění tratě v listopadu 2023. Aktuální informace o průběhu stavby budou k dispozici na webu DPP ZDE.
„Pražský tramvajový boom pokračuje dál. Zahájili jsme stavbu další tramvajové trati. Tentokrát 2,3 kilometru dlouhý úsek s pěti zastávkami z Divoké Šárky na Dědinu. Po smyčce Depo Hostivař a trati Modřany – Libuš letos s DPP zahajujeme už třetí novostavbu na pražské tramvajové síti. A nezůstane jen u nich. Do konce tohoto roku začneme ještě stavbu nové vozovny Hloubětín a Dvoreckého mostu mezi Prahou 4 a 5 pro MHD, pěší a cyklisty. Od zprovoznění tramvajové tratě na Barrandov v roce 2003 se v Praze nepodařilo postavit nebo minimálně zahájit tolik nových tramvajových tratí jako jsme s DPP zrealizovali za loňský a letošní rok. Nová tramvajová trať Divoká Šárka – Dědina nabídne nejen obyvatelům sídliště Na Dědině, ale i vznikající bytové výstavby kolem Drnovské ulice přímé, kapacitní spojení nejen k metru, ale také k úřadům a zdravotnickým zařízením v Praze 6 a samozřejmě dále do centra,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„Tramvajová trať se v této lokalitě plánovala již od 70. let minulého století. Za městskou část jsme proto rádi, že je stavba zahájena a slibujeme si od ní ve výsledku zlepšení životních podmínek pro místní obyvatele, jakož i celkové vylepšení uličního parteru a vytvoření celkově příjemného prostředí. Tramvajovou dopravu lze považovat za nejekologičtější způsob povrchové veřejné dopravy, a díky současným technologiím se jedná o dopravu nepříliš hlučnou a bezemisní,“ řekl Jiří Lála, místostarosta Prahy 6 pro dopravu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva