Za tu dobu poskytla domov nejrůznějším strojům, mezi nimiž nechyběly ani moderní nízkopodlažní tramvaje 14T. V současnosti je ve Strašnicích k dispozici více než 130 vozů tří typů tramvají T3, které jsou v pravidelném provozu vypravovány na deset denních tramvajových linek.
„Kořeny strašnické vozovny sahají do doby, kdy naší zemi vládnul mocnář František Josef I. Provoz vozovny byl zahájen 8. října 1908, tedy přesně před 110 lety. V té době byla největší pražskou tramvajovou strojovnou. V roce 1929 se strašnická vozovna dočkala také architektonicky zajímavě řešené měnírny,“ říká Pavel Fojtík, vedoucí odd. Archiv DPP.
Přesto vlastní haly strašnické vozovny mezi nejstarší už nepatří, protože byly na přelomu dvacátých a třicátých let zcela přestavěny. Dokončením přestavby strašnické vozovny a dokončením nové vozovny ve Vokovicích bylo možné 1. května 1933 vyřadit z provozu nejstarší vozovnu Elektrických podniků na Královských Vinohradech. Některé starší, dodnes stojící objekty, jako například vozovny Vinohrady (Orionka) nebo Libeň (Švábky) již dávno neslouží svému původnímu účelu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva