Křižík uváděl jednotlivé traťové úseky do provozu postupně během celého roku 1896. Jako první dokončil část tratě od dnešní Šaldovy ulice v Karlíně na Balabenku, vozovnu s elektrárnou umístil na Švábkách. Kmenová trať měřila celkem 5,77 km a byla jednokolejná s 13 výhybnami pro míjení vozů. Odbočná trať z Palmovky k tzv. Libušáku (přibližně oblast dnešní zastávky U Kříže), taktéž jednokolejná, měřila 1,259 km a byly z ní zprvu dvě, později tři výhybny.
„Většina úseků původní dráhy je v provozu dodnes, část mezi zastávkami Urxova a Balabenka je dnes nejstarší nepřetržitě provozovanou tratí pražských tramvají. Dlouhá tradice tramvajové dopravy v Praze je pro nás zároveň závazkem do budoucna k neustálému zlepšování sítě a komfortu nejen tramvajových linek, ale celé pražské hromadné dopravy,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel a předseda představenstva DPP.
DPP si 120. výročí zprovoznění elektrické dráhy vedoucí Karlínem do Libně slavnostně připomene přesně na den tj. 19. března 2016. Ve spolupráci s Městskou částí Praha 8 na tento den přichystal program zahrnující mimo jiné projížďky v dobových tramvajích, výstavu k historii tramvajové dopravy v Praze, jarmark či hudební vystoupení. Akce proběhne na Elsnicově náměstí pod Libeňským zámkem od 13.00 do 18.00 hodin.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva