Jedná se o stavbu druhého a závěrečného úseku nové tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Slivenec. Je dlouhý zhruba 500 metrů a zakončen smyčkou o celkové délce přibližně 600 metrů.
V tomto úseku se počítá s jedním párem zastávek Slivenec situovaných přímo v obratišti. Připravovaný úsek Holyně – Slivenec přímo navazuje na stávající trať Sídliště Barrandov – Holyně, kterou DPP zprovoznil letos v dubnu. Tramvajová trať bude v této oblasti tvořit páteř dopravní obsluhy MHD. Bude sloužit především obyvatelům Holyně a Slivence, ale také obyvatelům nových bytových domů a návštěvníkům obchodního centra, jejichž stavba se v této oblasti připravuje. Díky tomu, že tramvajová trať a smyčka v rozvojovém území vzniká jako první, umožní to na ni navázat další výstavbou, např. komunikací, chodníků, domů nebo obchodních jednotek bez negativních důsledků, než kdyby tomu bylo naopak a novou tramvajovou trať by DPP budoval v již dokončené infrastruktuře.
„Pražský tramvajový boom pokračuje na plné obrátky. Máme vysoutěženého zhotovitele na poslední etapu stavby tramvajové trati do Slivence. V okolí nové trati vyroste nová městská čtvrť pro 8 000 lidí. V okamžiku jejich nastěhování už tam ale budou mít přivedenou tramvaj, která je pohodlně dostane do centra města. Stavět nové městské čtvrti a zároveň i dopravní infrastrukturu je jediný správný přístup k rozvoji města. Napravujeme historickou chybu, kdy okrajové městské části trpěly tím, že do nich nevedly koleje a místní se museli spoléhat pouze na autobusy,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„Závěrečný úsek Holyně – Slivenec bychom chtěli začít stavět co nejdříve, zahájení nicméně předpokládáme na začátku roku 2023. Zhotovitel musí ještě dopracovat dokumentaci pro provádění stavby, její harmonogram, vypracovat dopravně inženýrská opatření a zajistit vydání souvisejících rozhodnutí. Výstavba potrvá zhruba 8,5 měsíce, první cestující na ní svezeme pravděpodobně v září 2023,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodává: „Na stavbu této tramvajové tratě, ale i dalších projektů, které nyní máme v různé fázi rozpracovanosti, se budeme snažit získat dotace Evropské unie, z Evropských strukturálních a investičních fondů, Operačního programu Doprava 3 z výzvy, kterou ministerstvo dopravy plánuje vypsat ještě letos.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva