DPP: Tramvajovou trať Holyně – Slivenec vybuduje STRABAG Rail

08.11.2022 14:12 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vysoutěžil ve veřejné zakázce zhotovitele stavby tramvajové tratě Holyně – Slivenec. Postaví ji společnost STRABAG Rail, která v tendru nabídla nejnižší cenu 233,1 milionů korun, což je téměř o 136 milionů korun resp. 37 % méně, než předpokládal projekt. DPP v této veřejné zakázce obdržel nabídky od deseti subjektů. Výstavba tramvajové tratě Holyně – Slivenec potrvá 259 dnů, tj. zhruba 8,5 měsíce. DPP ji plánuje zahájit co nejdříve to bude možné, předpoklad je na začátku příštího roku.

DPP: Tramvajovou trať Holyně – Slivenec vybuduje STRABAG Rail
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Jedná se o stavbu druhého a závěrečného úseku nové tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Slivenec. Je dlouhý zhruba 500 metrů a zakončen smyčkou o celkové délce přibližně 600 metrů.
V tomto úseku se počítá s jedním párem zastávek Slivenec situovaných přímo v obratišti. Připravovaný úsek Holyně – Slivenec přímo navazuje na stávající trať Sídliště Barrandov – Holyně, kterou DPP zprovoznil letos v dubnu. Tramvajová trať bude v této oblasti tvořit páteř dopravní obsluhy MHD. Bude sloužit především obyvatelům Holyně a Slivence, ale také obyvatelům nových bytových domů a návštěvníkům obchodního centra, jejichž stavba se v této oblasti připravuje. Díky tomu, že tramvajová trať a smyčka v rozvojovém území vzniká jako první, umožní to na ni navázat další výstavbou, např. komunikací, chodníků, domů nebo obchodních jednotek bez negativních důsledků, než kdyby tomu bylo naopak a novou tramvajovou trať by DPP budoval v již dokončené infrastruktuře.

„Pražský tramvajový boom pokračuje na plné obrátky. Máme vysoutěženého zhotovitele na poslední etapu stavby tramvajové trati do Slivence. V okolí nové trati vyroste nová městská čtvrť pro 8 000 lidí. V okamžiku jejich nastěhování už tam ale budou mít přivedenou tramvaj, která je pohodlně dostane do centra města. Stavět nové městské čtvrti a zároveň i dopravní infrastrukturu je jediný správný přístup k rozvoji města. Napravujeme historickou chybu, kdy okrajové městské části trpěly tím, že do nich nevedly koleje a místní se museli spoléhat pouze na autobusy,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Závěrečný úsek Holyně – Slivenec bychom chtěli začít stavět co nejdříve, zahájení nicméně předpokládáme na začátku roku 2023. Zhotovitel musí ještě dopracovat dokumentaci pro provádění stavby, její harmonogram, vypracovat dopravně inženýrská opatření a zajistit vydání souvisejících rozhodnutí. Výstavba potrvá zhruba 8,5 měsíce, první cestující na ní svezeme pravděpodobně v září 2023,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodává: „Na stavbu této tramvajové tratě, ale i dalších projektů, které nyní máme v různé fázi rozpracovanosti, se budeme snažit získat dotace Evropské unie, z Evropských strukturálních a investičních fondů, Operačního programu Doprava 3 z výzvy, kterou ministerstvo dopravy plánuje vypsat ještě letos.“

„Dokončení tohoto úseku a smyčky Slivenec nám umožní na tuto trať nasazovat do pravidelného provozu všechny typy tramvají, nejenom obousměrné KT8N2. Díky tomu budeme moct lépe plánovat provoz i s ohledem na trať Modřany – Libuš, která bude končit dočasnou úvratí a jejíž zprovoznění předpokládáme příští rok v červnu. Společným záměrem hl. m. Prahy, DPP a ROPIDu je do Slivence jezdit linkami č. 4 a 5, v návaznosti na realizaci bytové výstavby v oblasti Holyně,“ uzavírá Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Tramvajová trať Holyně – Slivenec bude za stávající úvratí Holyně pokračovat směrem ke křižovatce ulic U Náhonu a K Barrandovu. Před křižovatkou se obloukem stočí k ulici U Náhonu, kterou překříží pod téměř 90° úhlem, dále bude pokračovat západním směrem podél ulice K Barrandovu a po zhruba 250 metrech bude ukončena smyčkou. Obratiště Slivenec bude jednokolejné se dvěma předjízdnými kolejemi, s kapacitou až pro deset článkových tramvají o délce min. 30 metrů. V prostoru obratiště hl. m. Praha plánuje výstavbu P+R parkoviště.

Od obratiště směrem k podchodu pod ulicí K Barrandovu DPP postaví nový chodník. Ten na druhé straně ulice naváže na chodník, který městská část Slivenec již vybudovala včetně veřejného osvětlení a vysázené aleje stromů. Chodník vede k domu seniorů v centru Slivence.

Úsek Holyně – Slivenec bude mít až po obratiště otevřený kolejový svršek a téměř stejnou podobu jako stávající část tratě mezi náměstím Olgy Scheinpflugové a úvratí v Holyni. Koleje ve smyčce Slivenec budou mít zpevněný povrch. Smyčka Sídliště Barrandov zůstane po dokončení a zprovoznění nové tratě zachována v plném rozsahu. Vzhledem k probíhající bytové výstavbě v Holyni se předpokládá, že na nové trati Holyně – Slivenec bude DPP provozovat tramvajové linky č. 4 a 5, s čímž počítá také strategický dokument ROPIDu Rozvoj linek PID v Praze 2022 – 2032.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní ČR: Čerti s Mikulášem přijdou za dětmi do Výpustku, Koněprus i Mladče

22:08 Správa jeskyní ČR: Čerti s Mikulášem přijdou za dětmi do Výpustku, Koněprus i Mladče

V peklo s čerty i Mikulášem se na přelomu listopadu a prosince změní tři zpřístupněné jeskyně –Výpus…