Na lince se střídají oba testované trolejbusy, jak Ekova Electron 12T, tak i Škoda 30Tr. Trolejbus Ekova bude na lince č. 58 jezdit i v příštím roce, na prodloužení jeho testování do 5. 3. 2020 se v těchto dnech dohodly DPP a společnost EKOVA ELECTRIC.
Generálním partnerem 9. ročníku středoevropského veletrhu autobusů, hromadné dopravy, garážové a servisní techniky CZECHBUS je DPP. Vystavuje na něm historické, renovované i současné autobusy, návštěvníci veletrhu se mohou detailně seznámit například s vozidly Karosa B731, Karosa B961, SOR NB 12 E6, SOR NB18, Retrobusem 3510 či autobusem Karosa studentů Střední průmyslové školy dopravní. Ve stánku DPP si hosté veletrhu mohou také prohlédnout, jak funguje odbavovací a informační systém v autobusech i z pohledu řidiče. Pro zájemce o profesi řidiče autobusu jsou připraveny veškeré informace o náboru, po celou dobu trvání veletrhu mohou využít i konzultace s odborníky, a držitelé s řidičským oprávněním skupiny D si mohou v rámci zkušebních jízd s instruktorem vyzkoušet řízení vozu Iveco Crossway. Expozici DPP patří na letošním veletrhu CZECHBUS celá hala 2D.
DPP během konání letošního ročníku veletrhu CZECHBUS prodloužil trolejbusovou linku č. 58 až k areálu Výstaviště Letňany. Trolejbusy jezdí na lince ve 30minutových intervalech na trase Palmovka – Prosek – Letňany – Výstaviště Letňany od 8:38 do 17:23. První pořadí obsluhuje bateriový trolejbus Škoda 30Tr, druhé pořadí pak vozidlo Ekova Electron 12T. Jízdní řády obou trolejbusů na lince č. 58 zájemci naleznou na webu DPP ZDE.
Prodloužení testování trolejbusu Ekova Electron v Praze
DPP a společnost EKOVA ELECTRIC se v těchto dnech dohodly na prodloužení testování bateriového trolejbusu Ekova Electron 12T do 5. března 2020. Naopak, trolejbus Škoda 30Tr svoji testovací misi u DPP po půldruhém roce ukončí v sobotu 30. listopadu 2019. „Trolejbus Ekova Electron 12T jsme začali v běžném provozu na lince č. 58 testovat teprve letos 25. září, zatímco trolejbus Škoda 30Tr byl v DPP od loňského května. Pro spolehlivé vyhodnocení provozních parametrů obou vozidel potřebujeme údaje z delšího testovacího období u trolejbusu ostravského výrobce,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodal: „Výsledky testování nám poslouží k přípravě veřejné zakázky na nákup trolejbusů, kterou plánujeme vypsat v prvním pololetí příštího roku, a které budeme nasazovat na trolejbusovou linku č. 140 z Palmovky přes Prosek, Letňany do Čakovic a Miškovic. Pevně věřím, že se nám příští rok podaří získat všechna nezbytná povolení tak, abychom mohli trať do roku 2022 zprovoznit.“
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2019 měl DPP ve vlastnictví 1 162 autobusů, 865 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. DPP ročně přepraví více než miliardu osob a ujede více než 180 mil. kilometrů. Podnik měl k 1. 1. 2019 celkem 10 930 zaměstnanců, z toho 4 265 tvořili řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, dopravní spoje a jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva