Na zhotovitele stavby infrastruktury nyní DPP připravuje veřejnou zakázku, kterou vyhlásí v nejbližších měsících. Odhadované stavební náklady činí přibližně 300 milionů korun.
Zahájení samotné stavby DPP předpokládá na přelomu letošního a budoucího roku v závislosti na průběhu majetkoprávního zajištění. Po dokončení stavby se autobusová linka č. 119 změní na trolejbusovou linku č. 59, na kterou bude DPP nasazovat velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy.Linka č. 119 Nádraží Veleslavín – Letiště Praha je jedním z několika projektů elektrifikace autobusových linek v Praze. V rámci stavby infrastruktury pro tuto linku DPP postaví necelých 12 kilometrů trolejového vedení a čtyři nové měnírny: dvě kontejnerové na obou konečných zastávkách, tj. na Nádraží Veleslavín a na Letišti Praha. Další měnírna Dědina bude společná pro připravovanou novou tramvajovou trať Divoká Šárka – Dědinská a napájení trolejového vedení trolejbusové linky č. 59. Poslední nová a největší měnírna vznikne v garáži DPP Řepy. Bude sloužit nejen pro napájení 21 dobíjecích míst pro vozidla nasazovaná na linku Nádraží Veleslavín – Letiště Praha, ale do budoucna i pro další trolejbusy, které budou jezdit na autobusových linkách č. 131, 137, 176 nebo 191, jejichž elektrifikaci DPP připravuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva