Nejvíce by měly být zvýhodněny profese řidičů MHD, kde vzrostou kolektivní výkonnostní odměny měsíčně z 10 % na 20 %. Dále by mělo dojít k navýšení příplatku za délku dosažené odborné praxe v DPP. V tuto chvíli však není shoda mezi všemi odborovými organizacemi, aby tento dodatek vstoupil v platnost.
Vedení Dopravního podniku si slibuje, že by navýšení mezd mohlo stabilizovat personální situaci řidičů pražské MHD. „Naši zaměstnanci jsou pro vedení prioritou. Velmi si vážíme jejich úsilí, proto se vedení DPP rozhodlo odměnit především ty, kteří se starají o více než milion cestujících denně. Snažíme se je proto motivovat k vysokému pracovnímu nasazení zvýšením mezd,“ řekl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.
Snaha vedení DPP a většiny odborových organizací ale naráží na odpor. Navrhovaný dodatek, garantující navýšení již od 1. 7. 2018, by měl být podepsán všemi 23 odborovými organizacemi působícími v DPP, které se účastnily jednání. Shoda na straně všech odborových organizací však v tuto chvíli není. Z 23 odborových organizací v současné době odmítly kolektivní smlouvu podepsat: ZO OS DP Metro Praha o. z. strojvedoucí, zastoupená Tomášem Novotným a OO ZDRAVÉ ODBORY, zastoupené Zuzanou Novotnou.
„Je to pro mě velkým zklamáním, že vzájemné dohodě bohužel brání dvě odborové organizace, u kterých je organizováno cca 3 % zaměstnanců,“ uvedl Jiří Špička, personální ředitel a člen představenstva DPP s tím, že na to doplatí téměř 11 tisíc zaměstnanců Dopravního podniku.
Návrh na změnu kolektivní smlouvy byl ze strany odborových organizací podán písemně dopisem ze dne 24. 10. 2017. Následně se uskutečnilo jednání se zprostředkovatelem a došlo jak ze strany zaměstnavatele, tak ze strany zástupců odborových organizací k přijetí návrhu. Poté probíhala kolektivní vyjednávání. Působí-li u zaměstnavatele více odborových organizací, musí zaměstnavatel jednat dle zákona o uzavření kolektivní smlouvy se všemi odborovými organizacemi. Odborové organizace vystupují a jednají s právními důsledky pro všechny zaměstnance společně a ve vzájemné shodě.
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva