Ministerstvo spravedlnosti: Nový zaměstnanec na ministerstvu - Chatbot Justína

09.02.2025 11:17 | Tisková zpráva

Ministerstvo spravedlnosti představilo výsledky využití komunikační asistentky Justína za prvních pět měsíců od jejího spuštění. Chatbot, navržený k usnadnění orientace ve službách ministerstva, pomohl již více než 57 058 uživatelům.

Ministerstvo spravedlnosti: Nový zaměstnanec na ministerstvu - Chatbot Justína
Foto: justice.cz
Popisek: Ministerstvo spravedlnosti ČR

Modernizace systému ISVR a zavedení chatbota

Chatbot Justína byl spuštěn v srpnu 2024 jako součást probíhající modernizace informačního systému Veřejných rejstříků (ISVR). Tento projekt si klade za cíl zmodernizovat celý systém ISVR a přinést vyšší efektivitu při práci soudů a notářů, kteří jsou jeho hlavními uživateli.

Justína zajišťuje, že je systém plně přístupný veřejnosti, spolehlivý, moderní a dostupný odkudkoli.

Chatbot Justína zahrnuje odpovědi na nejčastější dotazy, které byly dříve kladeny pracovníkům soudů a ministerstva nebo zasílány na dodavatele systému. Nyní ministerstvo poskytuje občanům rychlé a přívětivé služby, díky nimž mohou získat odpovědi na běžné otázky během okamžiku.

Oblíbené dotazy a jejich využití

Chatbot zaznamenal různé dotazy - od technických problémů po specifické otázky související s procesy ministerstva. Nejčastěji uživatele zajímala povaha asistentky, zda jde o umělou inteligenci nebo člověka, a to v 24 % dotazů. Další pětina dotazů byla obecné povahy s vícero scénáři odpovědí. V 18 % dotazů pomohla Justína uživatelům s orientací a vyhledáváním ve veřejném registru. Přes 5 500 uživatelů hledalo informace o podání žádostí, přičemž necelá polovina požadavků směřovala k nalezení správného formuláře. Justína ovšem pomohla i s vyplňováním daných formulářů, a to hned 2 800 lidem. Přes 5 700 dotazů bylo zaměřeno na problémy s vyhledáváním, nejčastěji kvůli nenalezenému subjektu (35 %) a více než 4 300 dotazů souviselo se změnami a nahráváním dokumentů, přičemž dominantní otázkou bylo, jak postupovat při založení (38 %).

Budoucnost chatbota Justíny a nový kolega Otakar

Ministerstvo plánuje další rozvoj a rozšiřování funkcionalit Justíny, aby pokryla ještě více oblastí a potřeb veřejnosti. Spolu s modernizací ISVR tak Ministerstvo spravedlnosti pokračuje v zavádění inovativních a uživatelsky přívětivých řešení pro efektivnější komunikaci s občany. Pro agendu Znalců, znaleckých ústavů a tlumočníků přibude brzy Justíně nový kolega Otakar, který bude mít jako chatbot na starosti právě uvedenou problematiku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

platy

Dobrý den, vy jste sice v televizi odsuzovala zvýšení vašich platů, ale předpokládám, že si peníze navíc necháte? A ještě taky tvrdíte, že by se teď měli zmrazit, co ale pak a co to řeší? Mě spíš zajímá, co hodláte udělat proto, abysme i my občané brali důstojné platy?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Letiště Praha spouští i v letošním roce prospěšné programy na podporu svého okolí

13:07 Letiště Praha spouští i v letošním roce prospěšné programy na podporu svého okolí

Letiště Praha pokračuje v podpoře svého okolí i v roce 2025 prostřednictvím prospěšných programů. Me…