DPP dokončil rekonstrukci tramvajové tratě Ohrada – Palmovka, Praha 3 a Praha 8 opět mají přímé tramvajové spojení

05.06.2023 16:08 | Tisková zpráva

Po téměř 62 týdnech dokončil Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) rekonstrukci významné, bezmála 1,5 kilometru dlouhé tramvajové tratě Ohrada – Palmovka včetně první pražské tramvajové estakády Krejcárek nad hlavním železničním koridorem.

DPP dokončil rekonstrukci tramvajové tratě Ohrada – Palmovka, Praha 3 a Praha 8 opět mají přímé tramvajové spojení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Od soboty 3. června 2023 od ranního výjezdu se díky tomu linky č. 1, 6, 10, 11, 13, 14 a 95 vrátily do své původní trasy, městské části Praha 3 a Praha 8 mají opět přímé tramvajové spojení a v zrekonstruovaném úseku DPP se zvýšila rychlost tramvají. Po dočasnou dobu bude od zastávky Vozovna Strašnice linka č. 7 v severovýchodní části města jezdit po trase linky č. 19, a naopak linka č. 19 po trase linky č. 7.

Rekonstrukci estakády, tramvajové tratě na ní a zastávek Krejcárek zrealizovalo sdružení společností Colas CZ a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby. Části tratě od zastávky Krejcárek po křižovatku Ohrada (tj. po křižovatku ulic Pod Krejcárkem, Koněvovy a Jana Želivského) a od konce mostu po křižovatku Palmovka (v Sokolovské a Zenklově ulici) zrekonstruoval DPP vlastními silami. Náklady na rekonstrukci tratě jsou 239,5 milionů korun.

V rámci této investiční akce zhotovitelé odstranili z estakády celé tramvajové těleso, most odstrojili až na mostovku, kterou zkontrolovali, očistili, opravili, vyměnili dilatační zařízení, mostní konstrukci kompletně přeizolovali a postavili na ní zcela novou tramvajovou trať. Kromě toho přeložili inženýrské sítě a optické kabely z prostor pod evakuačními chodníky přímo do tubusu mostu, kde jsou vedeny jako v kolektoru, díky čemuž se zlepší jejich přístupnost pro správce. Tramvajová estakáda dostala nové římsy, lícní prefabrikáty i osvětlení v podobě úsporných LED lamp. Trakční brány, kterých je na estakádě celkem 22, byly zrepasovány, obdobně jako zábradlí. Rekonstrukcí prošlo odvodnění celé tratě nejen na mostě, ale v úseku od mostu po křižovatku Palmovka také samotná kanalizace. Vyčištěny byly všechny vpustě a osazeny novými nekovovými mřížemi.

V oblasti Krejcárku nechal DPP upravit geometrii tratě – zmenšil poloměr oblouku před estakádou, aby odstranil zásadní projekční chybu, kdy bylo navržené dilatační zařízení umístěno do přechodnice mezi dva oblouky, a navíc šlo o složitou konstrukci ze žlábkových kolejnic. Díky tomu se zlepšily poměry v místě dilatačního zařízení a současně to umožnilo přiblížit obě zastávky Krejcárek k mostu, tj. ke křižovatce ulic Pod Krejcárkem, Pod Plynojemem a Novovysočanské. Původní zastávky zhotovitelé vybourali a postavili nové, bezbariérové, v přímé části tramvajové tratě.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Karla Maříková byl položen dotaz

Vy s tím, co tvrdí Trupmp o Ukrajině a Zelenskym souhlasíte?

A měla by podle vás Ukrajina přistoupit na mír za jakoukoliv cenu? Protože na mě to působí tak, že to, co Trump navrhuje hraje do karet jen Rusku a jemu a na Ukrajinu nebere vůbec zřetel. Nebo to vidíte jinak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Rekordní výběr do rozpočtu od celníků z jihu Moravy

22:31 Celní správa: Rekordní výběr do rozpočtu od celníků z jihu Moravy

Sedm a půl miliardy korun odvedl do státního rozpočtu Celní úřad pro Jihomoravský kraj v roce 2024. …