DPP dokončil rekonstrukci tramvajové tratě v Nádražní ulici, provoz zahájí od dnešního nočního výjezdu

30.10.2020 20:29 | Zprávy

Po 7,5 měsících, resp. 231 dnech stavebních prací dnes Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil rekonstrukci 1 443 metrů dlouhé tramvajové tratě v Nádražní ulici v Praze 5 a od dnešních 23:30 obnoví standardní provoz linek 4, 5, 12, 20 a 94 v celém úseku mezi Smíchovským nádražím a Sídlištěm Barrandov.

DPP dokončil rekonstrukci tramvajové tratě v Nádražní ulici, provoz zahájí od dnešního nočního výjezdu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Na jednu z největších letošních investičních akcí DPP od neděle 1. listopadu naváže modernizací vestibulu stanice metra Anděl – Na Knížecí. DPP letos v Praze 5 investuje do modernizace dopravní infrastruktury více než 550 milionů Kč.

Soubor investičních akcí a oprav v Nádražní ulici probíhal v úseku od výjezdu z podzemního parkoviště pod autobusovým terminálem Smíchovské nádraží (tzv. u Koberců) po napojení Nádražní ulice na ulici Na Zlíchově. Na zhruba 900metrovém úseku DPP přesunul dosavadní tramvajovou trať západním směrem k železniční trati Praha – Plzeň, čímž od sebe nově oddělil tramvajový provoz od silničního. V rámci stavebních prací DPP odstranil původní velkoplošné panely a nahradil je novou konstrukcí, kterou z větší části tvoří otevřený svršek s kolejnicí typu 49E1 a místech se zákrytem kolejnicí NT1.

V koordinaci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK) proběhla také rekonstrukce mostu přes železniční trať Praha – Plzeň, vozovek, chodníků, nástupišť autobusových zastávek Lihovar a tramvajové zastávky Lihovar, která má nově bezbariérový přístup. Důležitou součástí rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní byla příprava na stavbu nového Dvoreckého mostu. DPP zde vybudoval nemalou část kolejového trojúhelníku umožňující budoucí napojení nového mostu bez nutnosti rozsáhlých bouracích a stavebních prací dotýkajících se nově zrekonstruované tramvajové tratě. Během rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici DPP použil celkem 132 tun nových kolejnic, 2 160 metrů trolejového drátu, 259 dřevěných a 2 042 kusů betonových pražců, 1 293 metrů obrub a 2 571 m3 stěrku do kolejového lože.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Eva Decroix, MBA byl položen dotaz

Russák musí prohrát

Jak to chcete zařídit?Za tři roky se nic nepovedlo, jen umírání na obou stranách. Sankce nefungují, peníze už nejsou, zbrabě také ne - a vyrobit je za podmínek Green Dealu také nepůjde. Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: V Dukovanech skončila odstávka, blok nabíhá na historicky nejvyšší výkon

11:56 ČEZ: V Dukovanech skončila odstávka, blok nabíhá na historicky nejvyšší výkon

Operátoři Jaderné elektrárny Dukovany ukončili náročnou odstávku čtvrtého výrobního bloku a obnovili…