DPP dokončil rekonstrukci tramvajové tratě v Nádražní ulici, provoz zahájí od dnešního nočního výjezdu

30.10.2020 20:29 | Zprávy

Po 7,5 měsících, resp. 231 dnech stavebních prací dnes Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil rekonstrukci 1 443 metrů dlouhé tramvajové tratě v Nádražní ulici v Praze 5 a od dnešních 23:30 obnoví standardní provoz linek 4, 5, 12, 20 a 94 v celém úseku mezi Smíchovským nádražím a Sídlištěm Barrandov.

DPP dokončil rekonstrukci tramvajové tratě v Nádražní ulici, provoz zahájí od dnešního nočního výjezdu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Na jednu z největších letošních investičních akcí DPP od neděle 1. listopadu naváže modernizací vestibulu stanice metra Anděl – Na Knížecí. DPP letos v Praze 5 investuje do modernizace dopravní infrastruktury více než 550 milionů Kč.

Soubor investičních akcí a oprav v Nádražní ulici probíhal v úseku od výjezdu z podzemního parkoviště pod autobusovým terminálem Smíchovské nádraží (tzv. u Koberců) po napojení Nádražní ulice na ulici Na Zlíchově. Na zhruba 900metrovém úseku DPP přesunul dosavadní tramvajovou trať západním směrem k železniční trati Praha – Plzeň, čímž od sebe nově oddělil tramvajový provoz od silničního. V rámci stavebních prací DPP odstranil původní velkoplošné panely a nahradil je novou konstrukcí, kterou z větší části tvoří otevřený svršek s kolejnicí typu 49E1 a místech se zákrytem kolejnicí NT1.

V koordinaci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK) proběhla také rekonstrukce mostu přes železniční trať Praha – Plzeň, vozovek, chodníků, nástupišť autobusových zastávek Lihovar a tramvajové zastávky Lihovar, která má nově bezbariérový přístup. Důležitou součástí rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní byla příprava na stavbu nového Dvoreckého mostu. DPP zde vybudoval nemalou část kolejového trojúhelníku umožňující budoucí napojení nového mostu bez nutnosti rozsáhlých bouracích a stavebních prací dotýkajících se nově zrekonstruované tramvajové tratě. Během rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici DPP použil celkem 132 tun nových kolejnic, 2 160 metrů trolejového drátu, 259 dřevěných a 2 042 kusů betonových pražců, 1 293 metrů obrub a 2 571 m3 stěrku do kolejového lože.

„Napravujeme nastřádaný dluh na pražské infrastruktuře v Praze. Tramvajová trať v Nádražní ulici byla dlouhá léta v žalostném stavu a nám se ji s DPP konečně podařilo letos zrekonstruovat. Ocení to nejen obyvatelé Barrandova, kteří ji opět mohou naplno využívat, díky rozsáhlé rekonstrukci se jim zlepší komfort cestování. Mám radost, že se v rámci několika investičních akcí podařilo zkoordinovat několik útvarů napříč MHMP, DPP, TSK a dalších městských firem. S Dopravním podnikem, TSK a dalšími městskými organizacemi se daří´ nastavovat novy´ standard toho, jak se mají´ v Praze stavět velké´ a komplexní´ stavby s dopadem na cele´ okolí´. Jednou a pořádně, kvalitněˇ a koordinovaně,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP a dodal: „Po instalaci prototypu na Palackého náměstí bude Lihovar první tramvajovou zastávkou, na které budeme mít nový přístřešek. Zastávku jsme navíc bezbariérově zpřístupnili. V okolí jsme také opravili silnice i chodníky.“

„Po 10 letech plánování a příprav se nám letos podařilo zrealizovat soubor investičních akcí, jejíž součástí byla rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici, pocházející z roku 1985. Kromě toho jsme opravili i celou trať mezi Hlubočepy a Barrandovem, vybudovali velkou část kolejového trojúhelníku pro plánovaný Dvorecký most, upravili samotnou barrandovskou smyčku, postavili rozvětvení směrem na Slivenec i zhruba 40 metrů nové tramvajové tratě, na kterou bychom příští rok rádi navázali stavbou dalšího úseku z Barrandova do Holyně,“ doplnil Jan Šurovský, člen představenstva DPP a technický ředitel – Povrch a dodal: „Povedlo se nám tramvajovou trať po většinu délky přeložit ke stávající železniční trati Praha – Plzeň. Kladem této varianty je plné oddělení tramvajové dopravy od silniční na úseku dlouhém bezmála 900 metrů. Dalším kladem je, že DPP nemusí čekat na rozhodnutí, a především na následnou realizaci všech zamýšlených aktivit mezi Nádražní ulicí a Vltavou. V rámci rekonstrukčních prací nastal pokrok i u Lihovaru. Došlo zde k rozšíření úzkého hrdla Nádražní ulice, a proto se u Lihovar u vejde vedle sebe tramvajová trať a k tomu nezávislá dvouproudá vozovka.“

„TSK dokončila stavební práce na vozovkách a chodnících v místě, kde došlo k přeložení tramvajového tělesa ze stávající polohy ve středu ulice do nové polohy na západní straně. Další práce probíhají na mostě Y002 Zlíchov. Dokončena byla sanace spodní stavby, vyměněna jsou ložiska a mostní závěry, byla provedena nová izolace a DPP zde položil novou tramvajovou trať. Již za provozu tramvají budou probíhat dokončovací práce na vozovkách a příslušenství mostu. Kompletně by měl být most dokončen ve druhé polovině prosince, kdy se tam vrátí i automobily. Most je také připraven pro napojení budoucího Dvoreckého mostu. Poslední rozsáhlou stavbou, která v koordinaci probíhá, je úprava světelné křižovatky Strakonická – Nádražní a oprava autobusové zastávky Lihovar. Světelnou signalizaci dnes pouštíme do provozu. Stavební práce v okolí budou probíhat do konce listopadu, jen s drobným omezením chodců, kteří budou procházet vyhrazeným koridorem,“ uvedla Barbora Lišková, tisková mluvčí TSK.

Zrekonstruovaný úsek tramvajové tratě v Nádražní ulici začíná napřed novým přesmykem z BKV panelů. Tato od pohledu zvláštní úprava má provizorní charakter, neboť v území od smyčky Smíchovské nádraží do místa, kde nyní nově začíná samostatné těleso s kolejnicemi 49E1, se v budoucnu předpokládá realizace rozsáhlé investice tzv. Smíchovských terminálů, a proto je potřeba v tomto úseku zatím zajistit bezproblémovou sjízdnost trati s životností cca 10 – 15 let.

Trať následně nově pokračuje za přesmykem v poloze hned vedle železniční tratě, kde tramvajová trať setrvá prakticky na konec Nádražní, protože do středu ulice se vrátí až na křižovatce s Křížovou ulicí. Z majetkoprávních důvodů zatím DPP nevybudoval zastávky ČSAD Smíchov, protože k nim aktuálně není možné zřídit přístupovou cestu. DPP zde ale zachoval prostorovou rezervu, a až dojde k rozvoji území, DPP zde zastávky doplní a stanou se základem tamní dopravní obsluhy.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. (DPP), je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2020 DPP vlastnil 1144 autobusů, 850 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. DPP v loňském roce přepravil 1,17 miliardy cestujících a ujel více než 182 mil. vozokilometrů. Podnik měl k 1. 1. 2020 celkem 11 006 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4303 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

kritika ČT

Dobrý den, už sice nejste poslankyní, ale pořád jste snad vlivnou členkou ANO. Zajímalo by mě, zda se ANO bude nějak zabývat tím, abysme nemuseli dál povinně platit poplatky ČT, když vlastně není za co, protože souhlasím s tím, že ani já nevěřím v nezávislost ČT.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vláda ČR schválila Strategii rozvoje HZS ČR do roku 2030

10:17 Vláda ČR schválila Strategii rozvoje HZS ČR do roku 2030

Dokument Strategie rozvoje HZS ČR do roku 2030 je historicky první strategickou koncepcí, která pokr…