Stavba trvala 298 dnů, tj. necelých 10 měsíců, jejím zhotovitelem je společnost STRABAG Rail. Náklady na stavbu tohoto úseku by neměly přesáhnout 170 milionů korun. 85 % uznatelných nákladů pokryje dotace Evropské unie, Evropských strukturálních a investičních fondů z Operačního programu Doprava 2. Od zítřejšího ranního výjezdu DPP na nové trati zahájí pravidelný tramvajový provoz. Do Holyně bude prodloužena linka č. 5.
Tramvajová trať Barrandov – Holyně má délku jeden kilometr, jsou na ní dva páry zastávek:
Náměstí Olgy Scheinpflugové na stejnojmenném náměstí a Holyně, nedaleko křižovatky ulic U Náhonu a Pod Vysokou mezí.
Trasa tratě začíná napojením na stávající obratiště Sídliště Barrandov, pokračuje západním směrem v boční poloze podél Werichovy ulice ke křižovatce ulic Miloše Havla a Baarové. Zde se trať stáčí jihozápadně, pokračuje středem Náměstí Olgy Scheinpflugové a dále budoucí ulicí Nataši Gollové k Holyni, k ulici U Náhonu, kde je ukončena dočasnou úvratí.
Většina tratě ve Werichově ulici má zatravněný svršek až po Náměstí Olgy Scheinpflugové, kromě přechodů a přejezdů, které jsou buď vydlážděny nebo vyasfaltovány. V oblasti zastávek Olgy Scheipflugové je trať vydlážděna, dále pak pokračuje v podobě otevřeného svršku až do zastávek Holyně. Na obou párech zastávek jsou osazeny nové přístřešky, které se začínají objevovat v Praze i na jiných místech, a které dodala městská společnost Technologie hl. m. Prahy. Na zastávkách budou cestujícím sloužit také nové informační displeje, které budou zobrazovat aktuální údaje o odjezdu nejbližších spojů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva