DPP hledá zhotovitele stavby tramvajové tratě Holyně – Slivenec

16.07.2022 14:02 | Tisková zpráva

K dokončení tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Slivenec je potřebné dostavět druhou část, zhruba půl kilometru dlouhý úsek Holyně – Slivenec včetně smyčky o celkové délce cca 600 metrů.

DPP hledá zhotovitele stavby tramvajové tratě Holyně – Slivenec
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) proto v těchto dnech vyhlásil veřejnou zakázku na zhotovitele této stavby. Její předpokládaná hodnota je 369 milionů korun. Dopravní podnik se bude u této akce ucházet o dotaci Evropské unie, Evropských strukturálních a investičních fondů z Operačního programu Doprava 3. Trať z Holyně do Slivence DPP plánuje začít stavět na přelomu letošního a příštího roku. Její výstavba potrvá 259 dnů, tj. cca 8,5 měsíce. 

„Pražský tramvajový boom pokračuje. Tento týden jsme začali stavět trať z Divoké Šárky na Dědinu. Od března stavíme nový přestupní uzel a smyčku u Depa Hostivař. V dubnu začala stavba tramvajové trati z Modřan do Libuše. V dubnu jsme také dokončili stavbu nové tratě z Barrandova do Holyně a na její pokračování do Slivence jsme vypsali veřejnou zakázku na zhotovitele. V okolí nové trati vyrůstá úplně nová městská čtvrť pro 8 000 lidí. V okamžiku jejich nastěhování už tam ale budou mít přivedenou tramvaj, která je pohodlně dostane do centra města. Stavět nová města ve městě a zároveň i dopravní infrastrukturu, díky které budou dobře fungovat, je jediný správný přístup k rozvoji města. Napravujeme historickou chybu, kdy okrajové městské části trpěly tím, že do nich nevedly koleje a místní se museli spoléhat pouze na autobusy,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Výrazně jsme se přiblížili dokončení nové tramvajové trati Sídliště Barrandov – Slivenec. Letos v březnu jsme zprovoznili první úsek z Barrandova do Holyně, v únoru jsme získali pravomocné stavební povolení na druhý úsek Holyně – Slivenec, který bychom rádi začali stavět ještě letos v průběhu posledního kvartálu, co nejdříve to bude možné v návaznosti na průběh tendru na zhotovitele. Výstavba by měla trvat 8,5 měsíce. Předpokládáme, že v září příštího roku budeme moct trať zprovoznit. Nová smyčka nám umožní nasazovat na tuto trať všechny typy tramvají, což je z hlediska provozního výhodné. Obousměrné tramvaje typu KT8 se přesunou na trať Modřany – Libuš, jejíž zprovoznění předpokládáme na začátku léta příštího roku, a která bude končit dočasnou úvratí,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Holyně – Slivenec je druhý a koncový úsek nové tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Slivenec. Je dlouhý cca 500 metrů a zakončen smyčkou o celkové délce zhruba 600 metrů. V tomto úseku se počítá s jedním párem zastávek Slivenec situovaných přímo v obratišti. Nový úsek Holyně – Slivenec přímo navazuje na stávající trať, tj. úsek Sídliště Barrandov – Holyně, který DPP zprovoznil letos v březnu. Trať bude tvořit v dané oblasti páteř dopravní obsluhy MHD. Dopravně obslouží nejen stávající zástavbu na konci sídliště Barrandov, v Holyni a Slivenci, ale bude sloužit také obyvatelům nových bytových domů a připravovaného obchodního centra. Díky tomu, že tramvajová trať a smyčka v rozvojovém území vzniká jako první, umožní to na ni navázat další výstavbou, např. komunikací, bez negativních důsledků, než kdyby nová tramvajová trať byla budována v již dokončené infrastruktuře.

Tramvajová trať Holyně – Slivenec bude za stávající úvratí Holyně pokračovat směrem ke křižovatce ulic U Náhonu a K Barrandovu. Před křižovatkou se obloukem stočí k ulici U Náhonu, kterou překříží pod téměř 90°úhlem, dále bude pokračovat západním směrem podél ulice K Barrandovu a po zhruba 250 metrech bude ukončena smyčkou. Obratiště Slivenec bude jednokolejné se dvěma předjízdnými kolejemi, s kapacitou až pro deset tramvají typu škoda 15T. U obratiště hl. m. Praha plánuje výstavbu P+R parkoviště.

Koncový úsek Holyně – Slivenec bude mít otevřený kolejový svršek a obdobnou podobu jako stávající část tratě mezi náměstím Olgy Scheinpflugové a úvratí v Holyni. Koleje ve smyčce Slivenec budou mít zpevněný povrch. Smyčka Sídliště Barrandov zůstane po dokončení a zprovoznění nové tratě zachována v plném rozsahu. Společně se zprovozněním smyčky Slivenec se vzhledem k probíhající bytové výstavbě v Holyni předpokládá, že budou na nové trati provozovány dvě linky, s čímž počítá také strategický dokument ROPIDu Rozvoj linek PID v Praze 2022-2032.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

22:03 DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

Současný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. li…