DPP bude v úseku Výtoň – Podolská vodárna měnit kolejnice a oblouky, které zde sloužily uplynulých 13 let. Nejdůležitější část prací je přímo ve Vyšehradském tunelu, kde jsou tři oblouky za sebou. Navíc je zde nutné z vozovky odfrézovat asfalt, aby bylo možné oblouky vyměnit. Proto bude během prací ve Vyšehradském tunelu zcela vyloučena také automobilová doprava, tunel bude sloužit pouze pro pěší a cyklisty. DPP také v křižovatce na Výtoni vymění část kolejového rozvětvení z roku 2004.
Oprava tramvajové tratě mezi Výtoní a Podolskou vodárnou se dotkne 9 tramvajových linek, které budou jezdit po změněných trasách. V úseku Podolská vodárna – Sídliště Modřany DPP během výluky ve Vyšehradském tunelu zavede celodenně včetně víkendů ostrovní tramvajový provoz na lince č. 21.
„Prahu je nutné rozvíjet, ale musíme se také zodpovědně starat o stávající infrastrukturu a v úseku mezi Výtoní a Podolskou vodárnou se kolejnice a oblouky neměnily 13 let. Pražané budou moct využít náhradní autobusovou, vodní ale také cyklistickou dopravu. Růžová kola společnosti Rekola budou v úseku výluky zdarma pro každého. Zároveň cyklisté i chodci budou mít po dobu oprav zpřístupněný Vyšehradský tunel, aby se mohli pohodlně a rychle dostat do centra města. Je skvělé, když můžeme spojit síly se soukromým sektorem a přijít s neotřelým řešením, díky kterému bude i po dobu oprav snadné se pohybovat po Praze. Pokud se nám náhradní cyklistická doprava osvědčí a Pražané si ji oblíbí, začneme ji zavádět pravidelně. V centru je organizace náhradní dopravy logisticky a prostorově velmi náročná, a to kola mohou efektivně řešit,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„Praha 2 chápe, že koleje se opravit musí. V době výluky bude v rámci možností zajištěna maximální dostupná náhradní doprava. Je škoda, že se městu zatím nedaří zajistit lávku pro pěší a cyklisty kolem Vyšehradské skály, vše by šlo ještě lépe. Jinde jsou taková řešení na rozdíl od tuzemska chápána jako obohacení a nikoli jako degradace památky,“ řekl Václav Vondrášek, místostarosta Prahy 2 pro oblast životního prostředí, výstavby, územního rozvoje a památkové péče.
„Opravy kolejí jsou nezbytné pro funkční MHD, věřím, že ty tři neděle všichni přečkáme bez zásadní újmy. Po řadě špatných zkušeností je poslední dobou mnohem větší obava z toho, jaká omezení pro normální dopravu a místní obyvatele bude výsledek oprav či rekonstrukcí znamenat po realizaci,“ uvedl Zdeněk Kovářík, 1. místostarosta městské části Praha 4 pro oblast financí, dopravy a evropských fondů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.