Tramvajová trať v Ječné ulici a na náměstí I. P. Pavlova, přesněji od křižovatky Karlova náměstí s Resslovou ulicí po křižovatku Jugoslávské ulice s Tylovým náměstím, byla naposledy rekonstruována v roce 1984. V roce 2004 DPP provedl souvislou obnovu s výměnou panelů (tzv. repanelizaci). „Jedná se o jednu z nejdůležitějších spojnic východní a západní části pražské tramvajové sítě, tudíž jednu z nejfrekventovanějších tratí, čemuž odpovídá i její opotřebení. V místech přejezdů přes magistrálu v Legerově a Sokolské ulici se k zatížení od tramvají přidává i zátěž od automobilové dopravy. Na některých místech se bohužel objevují závady jako koroze žlabů velkoplošných panelů a degradace podkladní asfaltové vrstvy, která je pod stávajícími BKV panely. V rámci této plánované opravy musíme na těch nejhorších místech trať rozebrat, BKV panely vyndat, vyměnit podkladní asfaltovou vrstvu a vše opět poskládat zpět, abychom o několik let prodloužili životnost tratě a zajistili bezpečný provoz na ní,“ říká Miroslav Penc, vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje DPP, která má na starosti správu a údržbu tramvajové sítě v Praze.
Tramvajovou trať bude DPP opravovat v Ječné ulici zejména v místě křížení s ulicemi V Tůních a Melounová, ale zejména tento víkend (od pátku 11. srpna od cca 20:00 hod. do neděle 13. srpna 2023 do cca 20:00 hod.) přejezd přes Sokolskou ulici a během budoucího víkendu (od soboty 19. srpna od cca 6:00 hod. do neděle 20. srpna 2023 do cca 18:00 hod.) pak přejezd přes Legerovu ulici.
„Všechny práce jsme naplánovali tak, abychom opravy provedli v co nejkratším možném čase. Samotné přejezdy přes magistrálu zvládneme pouze za dva víkendy. Trať se po téměř čtyřiceti letech provozu blíží do stavu, kdy ji budeme muset v dohledné budoucnosti celou zrekonstruovat. Tuto akci nicméně plánujeme až v návaznosti na obnovu tramvajového propojení v horní části Václavského náměstí, které přinese tolik potřebné alternativní východo-západní propojení tramvajové sítě. Do té doby se budeme snažit stávají trať v Ječné udržet nejnutnějšími opravami v provozuschopném stavu,“ dodává Miroslav Penc.
„V centru Prahy existují v zásadě pouze dvě východo-západní spojnice tramvajové sítě – přes Vodičkovu, Jindřišskou ulici a Senovážné náměstí, která je vůbec nejvytíženější tratí a druhou je zmiňovaný úsek spojující Karlovo náměstí a náměstí I. P. Pavlova. Jakmile na jedné z nich dojde k mimořádné události, nebo je potřebné ji opravit nebo zrekonstruovat, což je časově výrazně náročnější akce, není kvůli kapacitě sítě a průjezdnosti, kam tramvaje přesměrovat. Proto musíme volit složitá dopravní opatření a některé linky rozdělovat na poloviny, abychom zajistili dopravní obslužnost. Pokud by už existovala tramvajová trať na Václavském náměstí a u Muzea, organizace tramvajové dopravy by byla výrazně jednodušší a zejména dopady na cestující násobně menší,“ uzavírá Jiří Vodrážka, vedoucí odboru Organizace provozu DPP.
DOPRAVNÍ OPATŘENÍ

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva