DPP trvá na neplatnosti smlouvy se společností RENCAR

02.08.2022 19:43 | Tisková zpráva

Na základě rozhodnutí Nejvyššího soudu se bude Obvodní soud pro Prahu 9 z procesních důvodů opět zabývat sporem týkajícím se určení neplatnosti smlouvy mezi Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) a společností RENCAR ze skupiny JCDecaux. Rozhodnutí Nejvyššího soudu (NS) však na právních závěrech a procesním postavení DPP nic nemění.

DPP trvá na neplatnosti smlouvy se společností RENCAR
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

NS totiž nijak nerozporoval argumentaci DPP, ani argumentaci nižších soudů ohledně neurčitosti vymezení předmětu smlouvy RENCAR. NS v podstatě pouze uvedl, že soudy nižší instance neměly žalobu odmítat z důvodu neprojednatelnosti, ale měly žalobu projednat a závěry o neurčitosti sporné smlouvy mezi DPP a RENCAR zohlednit v rozsudku. DPP proto stále trvá na neplatnosti smlouvy, která je pro něj zároveň extrémně nevýhodná. To potvrdily i otevřené a transparentní soutěže na provozování reklamy na plochách v majetku DPP.

„Spor se v žádném případě nedostává na počátek. Nejvyšší soud nerozporoval žádný nosný argument DPP. Soudy nižší instance měly dle NS žalobu projednat a zamítnout ji z důvodu neexistence právního vztahu mezi DPP a RENCAR, nikoli kvůli neprojednatelnosti. Jde tedy pouze o procesní formalitu,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a pokračuje: „Důrazně trváme na tom, že smlouva je neplatná a pro DPP extrémně nevýhodná, což potvrdilo i několik transparentních soutěží na provozování reklamy na našich plochách.“

DPP od roku 2019 vysoutěžil v rámci otevřených výběrových řízení nové smluvní partnery, kdy příjmy DPP z reklamního užívaní majetku se v roce 2021 zvýšily oproti roku 2016 více než trojnásobně a ročně činí přes 150 mil. Kč.

Z pohledu DPP je politováníhodné, že věc není konečným způsobem uzavřena, jelikož spor je řešen již od roku 2016. Obvodní soud pro Prahu 9 přitom již v roce 2019 smlouvu po věcné stránce přezkoumal a rozhodl o její neplatnosti, DPP tak důvodně předpokládá, že soudy nižších instancí dojdou opět ke stejnému závěru a neplatnost smlouvy potvrdí.

„Předpokládáme, že Obvodní soud pro Prahu 9 setrvá na svých předchozích závěrech a celá věc bude co nejdříve dořešena bez dalších obstrukcí ze strany RENCAR,“ dodává Petr Witowski.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 143 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 26 denních, 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2022 DPP vlastnil 1 203 autobusů,1 trolejbus, 802 tramvajových vozů a 146 vlakových souprav metra. Podnik měl k 1. 1. 2022 celkem 10 965 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 282 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nařízení vlády stanovuje lokality, kde je k výstavbě malých obnovitelných zdrojů energie nutné stavební povolení a souhlas Ministerstva obrany

16:08 Nařízení vlády stanovuje lokality, kde je k výstavbě malých obnovitelných zdrojů energie nutné stavební povolení a souhlas Ministerstva obrany

Vláda schválila nařízení, kterým stanovila vymezená území Ministerstva obrany, ve kterých stavby pro…