Ve veřejné zakázce na zhotovitele elektrifikace autobusové linky č. 140 a stavby trolejbusové tratě Palmovka – Prosek a Letňany – Čakovice obdržel DPP nabídky od celkem 3 subjektů. Tender DPP vyhlásil letos v červenci a základním hodnotícím kritériem byla cena. Celkovou hodnotu zakázky projektant spočítal na 290 mil. korun. Nejvýhodnější nabídku za 283,7 mil. korun podalo sdružení společností Elektrizace Praha a OHLA Ž.S., které postaví necelých 15 kilometrů nového trolejového vedení a potřebnou napájecí a nabíjecí infrastrukturu. Nové trolejové vedení bude v úsecích mezi Palmovkou a Kundratkou, Kelerkou a zastávkou Prosecká, a mezi terminálem Letňany a obchodním centrem Čakovice. Zhotovitel také vybuduje novou měnírnu a 18 nabíjecích stání v garáži Klíčov, nabíjecí stanici v Čakovicích a upraví bývalou trolejbusovou měnírnu v Příborské ulici v Letňanech. Trolejové vedení bude po zprovoznění pokrývat zhruba 50 % trasy.
„Po letech příprav jsme se přiblížili k zahájení realizace prvního projektu proměny autobusové linky na čistě trolejbusovou, konkrétně linky č. 140 Palmovka – Miškovice. Stavbu chceme zahájit co nejdříve po Novém roce. Naštěstí nejsme úplně limitováni počasím a klimatickými podmínkami, protože zhotovitel může pracovat v bývalé trolejbusové měnírně v Letňanech, která po více než 55 letech bude už brzy opět sloužit svému původnímu účelu. Samotná stavba potrvá 10 měsíců. Předpokládáme, že bude dokončena nejpozději do konce října 2022. Její zprovoznění bude znamenat plnohodnotný návrat trolejbusové dopravy do Prahy,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Rekonstrukce tramvajové tratě Palmovka – Ohrada

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva