Většinu nákladů, celkem 85 %, pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava. DPP v této veřejné zakázce obdržel nabídky od celkem šesti subjektů. Výstavbu nové tratě do Libuše plánuje DPP zahájit v průběhu jara příštího roku.
„V Praze se konečně hýbe rozvoj tramvajové sítě. Nové tratě stavíme a připravujeme na nejvyšší rychlostní stupeň. Smyčka Zahradní město – hotovo. Mezi Pankrácem a Pražského povstání už jezdí tramvaje. Stavíme trať z Barrandova do Holyně. Pro smyčku Depo Hostivař soutěžíme zhotovitele a u tratě z Modřan do Libuše jsme zhotovitele úspěšně vysoutěžili. Pokud vše půjde, jak má, brzy zahájíme stavbu tohoto 1,7 kilometru dlouhého úseku, který výhledově čeká prodloužení až k budoucí stanici metra D Nové Dvory. Zároveň je skvělá zpráva pro městskou kasu, že 85 % finančních prostředků získáme z dotací Evropské unie z Operačního programu Doprava. Do toho se nám podařilo investici vysoutěžit o skoro 46 milionů Kč méně oproti odhadu projektové dokumentace,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora a předseda dozorčí rady DPP.
„Nesmírně mě těší, že i přes negativní signály z trhů, jako je růst cen komodit, energií, nedostatku řady druhů materiálů či výrobků se nám povedlo vysoutěžit stavbu nové tramvajové tratě o 13 % levněji, než byl předpoklad dle projektové a zadávací dokumentace. Díky tomu z veřejných prostředků na této stavbě ušetříme téměř 46 milionů korun,“ uvedl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch a dodal: „Po podepsání smlouvy s vítězem veřejné zakázky začneme s přípravnými pracemi, abychom mohli na jaře příštího roku zahájit samotnou výstavbu, která potrvá 14 měsíců. První cestující by se po nové trati mohli svézt nejpozději na konci jara 2023.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva