Mezi Sídlištěm Barrandov a Hlubočepy zavede DPP nepřetržitý ostrovní provoz tramvají na lince č. 32. V Hlubočepech cestující přesednou na náhradní autobusovou dopravu X12, která bude od 1. června vedena po nové trase Hlubočepy – Na Knížecí. Přestup na metro proto bude možný jen ve stanici Anděl (vestibul Na Knížecí), nikoliv na Smíchovském nádraží, jak tomu bylo doposud. Druhá etapa prací v Nádražní ulici bude pokračovat až do konce letošního října.
Druhá etapa rekonstrukce tramvajové trati v Nádražní ulici je součástí jedné z nejrozsáhlejších investičních akcí DPP v letošním roce: série oprav a rekonstrukcí tramvajové tratě v úseku Smíchovské nádraží – Sídliště Barrandov. Během první etapy, která začala 14. března a skončí tuto neděli, 31. května 2020, DPP na Barrandově vybudoval napojení nové tratě do Holyně a Slivence a opravil tramvajovou trať v úseku Hlubočepy – Sídliště Barrandov. Díky tomu bude DPP moci během druhé etapy prací zavést v úseku Sídliště Barrandov – Hlubočepy nepřetržitý tramvajový provoz a zajistit tak alespoň v části trasy nezávislost na ostatním provozu.
Rekonstrukční práce v rámci druhé etapy budou probíhat pouze mezi Smíchovským nádražím a křížením s Křížovou ulicí nejen na tramvajové trati, ale i na vozovce, chodnících a mostě nad železniční tratí. Výluka tramvají proto bude od 1. června jen mezi smyčkou Hlubočepy a obratištěm Smíchovské nádraží. Náhradní autobusovou dopravu bude DPP v této etapě vést po nové trase od stanice metra Anděl – Na Knížecí po ulicích Křížová a Na Zlíchově do Hlubočep, kde cestující přestoupí do tramvají na lince č. 32. Přestup na metro/z metra tak bude nově možný ve stanici Anděl, nikoliv na Smíchovském nádraží, jak je tomu doposud. DPP bude ve druhé etapě pokračovat v rekonstrukci tratě v Nádražní ulici, TSK zde opraví chodníky, povrchy vozovek a most nad železniční tratí Praha – Plzeň, který pochází z roku 1988.
Schéma Smíchovské nádraží:
„Od 1. června plánujeme obnovit tramvajový provoz z Hlubočep na Barrandov, přičemž potřebné tramvajové vozy bezprostředně předtím přetáhneme po v té době ještě zachované koleji v Nádražní, nad kterou však už od března není trolej. Nejen přetah vozů, ale i postup výstavby lze označit za zajímavou logistickou úlohu. Zvláště mě těší, že po dlouhé době v Praze jsme položili základ nové tramvajové tratě na Barrandově, kde jsme vybudovali napojení nové tratě do Holyně a Slivence,“ uvedl Jan Šurovský, člen představenstva DPP a technický ředitel – Povrch.
Přípravné práce na tuto velkou investiční akci začaly v Nádražní ulici již loni v létě na přeložkách kanalizace a kabelovodu. První etapu prací začal DPP letos hned na několika místech současně. V úseku od smyčky Smíchovské nádraží až po výjezd z podzemního parkoviště stanice metra (tzv. u Koberců) vyměnil na trati panely a kolejnice. V tomto úseku je v budoucnu plánovaná rozsáhlá investice tzv. Smíchovských terminálů, proto je potřebné zajistit bezproblémovou sjízdnost tratě s životností 10 až 15 let. DPP v březnu začal s rekonstrukcí navazujícího, bezmála kilometrového úseku, tj. až po křížení ulic Nádražní a Křížové. V tomto úseku bude nově tramvajová trať vedena v těsném sousedství vedle železniční tratě, nikoliv prostředkem ulice, jako to bylo dříve. Výhodou tohoto řešení je úplné oddělení tramvajové dopravy od silničního provozu.
Paralelně s tím DPP pracoval na opravě tramvajové trati v úseku Hlubočepy – Sídliště Barrandov, která již více než 16 let nepřetržitě sloužila pražské MHD bez větších výluk, což bylo znát na značném opotřebení kolejového svršku. Proto DPP využil výluky v Nádražní ulici na položení nových bezžlábkových kolejnic ve velké většině celého úseku, osazení komfortnějších dilatací železničního typu na všech čtyřech předmostích a na rekonstrukci mostních závěrů. Tato akce výrazně zlepší stav tramvajové tratě, což cestující i obyvatelé Prahy 5 pocítí snížením hluku a zlepšením jízdního komfortu.
Kromě toho v rámci první etapy oprav a rekonstrukcí v Nádražní ulici DPP zrealizoval 0. etapu stavby nové tramvajové tratě Barrandov – Holyně – Slivenec. Ta spočívala v úpravě samotné smyčky Sídliště Barrandov, vložení nového rozvětvení směr Slivenec a položení prvních cca 40 metrů kolejí tak, aby při realizaci další etapy výstavby již DPP neomezí provoz na stávající tramvajové trati. Další novou tramvajovou trať založí DPP v rámci rekonstrukce Nádražní ulice. U Lihovaru DPP aktuálně provádí prvotní přípravy pro stavbu Dvoreckého mostu a založí pro něj i kolejový trojúhelník
Po zprovoznění tramvajové tratě v Nádražní ulici plánuje DPP navázat letos na podzim revitalizací vestibulu stanice metra Anděl – Na Knížecí. DPP tak letos v Praze 5 investuje do modernizace dopravní infrastruktury více než 550 milionů Kč.
Schéma Anděl:
Dopravní schémata jsou k dispozici ZDE
Změny tras tramvajových linek:
Linky č. 4, 5, 12, 20 a 94 budou (stejně jako v první etapě) ve směru z centra ukončeny v obratišti Smíchovské nádraží.
Zavedená tramvajová linka:
V nepřetržitém provozu bude v úseku Sídliště Barrandov – Hlubočepy zavedena tramvajová linka 32.
Dochází k podstatné změně trasy náhradní autobusové dopravy X12, která je během této etapy výluky vedena v trase Na Knížecí – Hlubočepy s přestupem z metra (na metro) pouze v zastávkách Na Knížecí, poblíž stanice metra Anděl.
Zastávky linky X12:
Na Knížecí – nástupní: v Nádražní ulici před křižovatkou s ulicí Za Ženskými domovy
Na Knížecí: v ulici Za Ženskými domovy u zastávky tramvají směr z centra
Křížová: v Dobříšské ulici v zastávce linky 120 směr Nádraží Radotín
Správa sociálního zabezpečení: v Křížové ulici v zastávce linky 120 směr Nádraží Radotín
Lihovar: v ulici Na Zlíchově, přibližně 40 metrů za křižovatkou s Křížovou ulicí
Zlíchov: v ulici Na Zlíchově v zastávce tramvají směr z centra
Hlubočepy: v obratišti tramvají
Zlíchov: v ulici Na Zlíchově v zastávce tramvají směr do centra
Lihovar: v ulici Na Zlíchově, přibližně 45 metrů před křižovatkou s Křížovou ulicí
Správa sociálního zabezpečení: v Křížové ulici v zastávce linky 120 směr Na Knížecí
Křížová: v Radlické ulici v zastávce linky 120 směr Na Knížecí
Na Knížecí – výstupní: v Ostrovského ulici u autobusového terminálu Na Knížecí
Mapa oblasti:
Změny v provozu autobusů
V období ranní špičky bude posílena linka č. 120 v úseku Dreyerova – Hlubočepy, pouze v uvedeném směru.
Změny v zastávkách autobusů:
Ruší se zastávka Smíchovské nádraží směr Lipence (pro linku č. 907), v Nádražní ulici u autobusového obratiště (zastávka u nádražní haly zůstává v provozu).
Přemísťují se zastávky:
Lihovar v obou směrech do Strakonické ulice mezi křižovatky s ulicemi Císařská louka a Nádražní
Smíchovské nádraží (nástupní pro linky č. 129, 241 a 318) do zastávky tramvají směr z centra, v Nádražní ulici
Smíchovské nádraží (nástupní pro linky č. 392, 393 a 395) do Moulíkovy ulice
Zřizují se zastávky Lihovar (pro linku č. 120) v obou směrech v ulici Na Zlíchově u křižovatky s Křížovou ulicí.
Informační opatření:
-
informační letáky v několika typech (celkem cca 16 000 ks)
- od 30. 5. v informačních vitrínách ve stanicích metra a na zastávkách povrchové dopravy v dotčené oblasti
- ve více než 1 900 vozech povrchové dopravy
- v informačních centrech DPP -
10 informátorů v prvních dnech výluky na nejexponovanějších místech v reflexních vestách
- informace v češtině i angličtině
- k dispozici informační letáky pro cestující - úprava pevného informačního systému ve stanicích metra dotčených výlukovým dopravním opatřením
- od 31. 5. do 3. 6. každých 15 min. hlášení ve všech stanicích metra v českém a anglickém jazyce (1. 6. – první den výluky, hlášení 8x za hodinu)
- hlášení o výluce ve vozech dotčených tramvajových linek
- od 25. 5. v zastávce Smíchovské nádraží tabule informující o změně trasy linky X12
- v době výluky na konkrétních místech určení 20 informačních tabulí s mapou nebo schématem okolí a základními textovými informacemi v češtině i angličtině
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2020 bylo ve vlastnictví společnosti 1 144 autobusů, 850 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede více než 180 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2020 celkem 11 006 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 303 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva