Bude ji realizovat společnost Elektrizace železnic Praha, která zvítězila ve veřejné zakázce DPP. Předpokládané náklady na výstavbu činí 354,5 milionů korun. Zahájení zkušebního provozu na druhé trolejbusové trati v novodobé historii Prahy DPP předpokládá v průběhu prvního čtvrtletí roku 2024.
Výstavba trolejbusové tratě na Letiště Václava Havla Praha je součástí projektu elektrifikace autobusové linky č. 119, jenž schválila Rada hl. m. Prahy v září 2019. V areálu garáže Řepy DPP v rámci tohoto projektu postaví novou zděnou měnírnu a nabíjecí místa až pro 21 tříčlánkových bateriových trolejbusů, které budou jezdit na budoucí trolejbusové lince na letiště. V garáži Řepy nicméně DPP již nyní připravuje dalších až 50 nabíjecích míst pro bateriové trolejbusy kategorie Standard, které zde vybuduje v rámci výstavby dalších projektů elektrifikace autobusových linek připravovaných v levobřežní části Prahy, např. č. 131, 137, 176 nebo 191. Garáž Řepy bude domovem pro trolejbusy, jež bude DPP na tyto linky vypravovat, a které nahradí stávající naftové autobusy.
Kromě garáže Řepy vzniknou v rámci elektrifikace autobusové linky č. 119 nabíjecí místa také na konečné, v obratišti na Letišti Václava Havla Praha, kde DPP postaví také kontejnerovou měnírnu. Trolejové vedení tratě bude napájeno z celkem čtyř měníren. Kromě zmiňovaných dvou DPP nainstaluje další kontejnerovou měnírnu v autobusovém terminálu Nádraží Veleslavín a část trolejového vedení bude napájena také z nové měnírny Dědina, kterou DPP nyní staví v Drnovské ulici v místě budoucí tramvajové smyčky společně s novou tramvajovou tratí Divoká Šárka – Dědinská.
Trakční trolejové vedení pokrývat zhruba 50 % stávající trasy autobusové linky č. 119 Nádraží Veleslavín – Letiště Praha, na zbylém úseku trolejbusy pojedou v režimu na baterii. Trolejové vedení bude začínat ve stávajícím autobusovém terminálu Nádraží Veleslavín, povede Evropskou ulicí, dále ulicí K Letišti, kde bude ukončeno před kruhovým objezdem u Terminálu 3. V opačném směru do centra se trolejbusy k trakčnímu vedení připojí v zastávce Terminál 3. Trakční vedení bude dále nepřerušovaně pokračovat až na konečnou v autobusovém terminálu Nádraží Veleslavín. DPP pro budoucí trolejbusovou trať na Letiště Václava Havla Praha vybuduje celkem 11,6 kilometrů trolejového vedení.
Na budoucí trolejbusovou linku mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla Praha bude DPP nasazovat nové velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy s pracovním obchodním názvem Škoda-Solaris 24m. Jejich dodavatele DPP vysoutěžil letos v únoru, celkem jich DPP nakoupí 20 kusů. První by se měl v Praze objevit na konci příštího roku.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 144 autobusových, 1 trolejbusovou, 35 tramvajových linek (26 denních a 9 nočních) a 3 linky metra. K 1. 6. 2022 DPP vlastnil 1 210 autobusů,1 trolejbus, 802 tramvajových vozů a 146 vlakových souprav metra. Podnik měl k 1. 6. 2022 v evidenčním stavu celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 272 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete na ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva