V první etapě výstavby nové výstavní haly bude nutné přeložit inženýrské sítě, demontovat část trakčního stožárů a trolejového vedení na dolním nádvoří vozovny Střešovice. Současně s tím budou pokračovat terénní úpravy, zemní práce a archeologický průzkum staveniště. Pro zajištění stavební jámy a svahu, který se z dolního nádvoří svažuje k ulici Na Ořechovce, bude provedeno záporové pažení. Tato etapa prací potrvá do letošního května, kdy na ně naváže výstavba základů a následně samotné výstavní haly. V rámci plánované revitalizace vozovny Střešovice si DPP na dolním dvoře v průběhu roku 2025 vlastními silami zrekonstruuje kolejovou harfu, do nových poloh osadí trakční stožáry a nainstaluje nové trolejové vedení.
Nová výstavní hala bude umístěna na dolním dvoře vozovny Střešovice, v doposud nevyužívaném prostoru mezi původní historickou halou pro odstav vozidel, budovou měnírny a ulicí Na Ořechovce. Budova bude zapuštěna do svahu klesajícího k ulici Na Ořechovce. Svažitému terénu s komplikovaným přístupem z dolního dvora vozovny je uzpůsoben projekt samotné haly. Nájezd do dolního patra, které bude svým provedením připomínat historické autobusové garáže.
Horní patro bude sloužit jako showroom pro vystavování šesti vozidel, která se zde budou postupně střídat. V části horního patra nechá DPP vybudovat prostor pro pořádání přednášek a seminářů. Nájezd vozidel do horního patra bude naopak z dolního dvora vozovny Střešovice. Návštěvníci budou do nové výstavní haly vstupovat pouze z dolního dvora vozovny, a to přímo do horního patra. Vstup bude plně bezbariérový. Do dolního patra se pak dostanou výtahem nebo po schodišti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva