DPP zrekonstruuje tramvajovou trať ve Starostrašnické ulici a V Olšinách

02.06.2020 15:39 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračuje v rekonstrukcích tramvajových tratí v Praze, tentokrát ve Strašnicích. Ve čtvrtek 4. 6. 2020 ráno zahájí práce na druhé a hlavní etapě rekonstrukce tratě ve Starostrašnické ulici a V Olšinách, která potrvá téměř do konce letošních letních prázdnin a DPP ji celou zrealizuje vlastními silami.

DPP zrekonstruuje tramvajovou trať ve Starostrašnické ulici a V Olšinách
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Současně s tím DPP vymění kolejové konstrukce i ve dvoře samotné vozovny Strašnice, která bude poprvé po 48 letech úplně uzavřena. Během rekonstrukce bude přerušen obousměrně provoz tramvají v úseku Průběžná – Vozovna Strašnice. DPP zavede na trase Strašnická – Vinice náhradní autobusovou dopravu X7 v nepřetržitém provozu. Tramvaje se na zrekonstruovanou trať opět vrátí v pondělí 31. 8. 2020 ráno.

První etapa rekonstrukce v části křižovatky u vozovny Strašnice probíhá od 18. 5. 2020 a skončí 3. 6. 2020. Její náplní byla rekonstrukce vjezdu do tzv. horních vrat vozovny Strašnice a výměna kolejové konstrukce v křižovatce Vinice od Starostrašnické ulice. V rámci druhé a hlavní etapy, která potrvá téměř do konce letošních letních prázdnin, DPP nahradí stávající trať z dožitých velkoplošných panelů ve Starostrašnické ulici novou konstrukcí na betonové desce s protihlukovými a antivibračními prvky a v ulici V Olšinách na betonových pražcích s travnatým kobercem. V oblouku u Mrštíkovy ulice DPP nainstaluje stacionární mazací zařízení, které bude sloužit pro snížení opotřebení a hlučnosti provozu tramvají.

Kromě toho DPP během letních prázdnin společně s rekonstrukcí vjezdu do vozovny vymění kolejové konstrukce i na dvoře samotné vozovny Strašnice. Jistou zajímavostí je, že vozovna Strašnice je jediná v Praze, do níž lze vjet dvojím nezávislým způsobem. Proto při první etapě bylo možno do vozovny jezdit tzv. dolními vraty (od Strašnické), ve druhé etapě lze do ní vjíždět naopak zrekonstruovaným vjezdem v horních vratech. Teprve o letních prázdninách, kdy je sníženo vypravení tramvají, bude vozovna po 48 letech na dva měsíce úplně uzavřena.

Schéma je k dispozici ZDE

Změny tras tramvajových linek

Nové pro tuto etapu:
Linky č. 7 a 95 budou ve směru z centra ze zastávky Průběžná odkloněny do zastávky Nádraží Strašnice (nástupní zastávka Radošovická).

Shodné s předcházející etapou:
Linka č. 13 bude zrušena.
Všechny spoje linky č. 22 budou ve směru z centra vedeny až do konečné zastávky Nádraží Hostivař.
Linka č. 26 bude ve směru z centra ze zastávky Vozovna Strašnice odkloněna přes zastávky Solidarita a Nové Strašnice do zastávky Černokostelecká, kde bude ukončena.
Linka č. 91 bude ve směru z centra ze zastávky Vozovna Strašnice odkloněna přes zastávky Solidarita, Nové Strašnice a Černokostelecká do zastávky Ústřední dílny DP, kde bude ukončena.

V nepřetržitém provozu bude zavedena náhradní autobusová doprava X7 v trase Strašnická – Vinice (nástupní zastávka Vozovna Strašnice).

Zastávky linky X7

Směr Vinice:
Strašnická (nástupní)
– v ulici V Olšinách, v nástupní zastávce autobusové linky č. 154
Průběžná – v ulici Nad Olšinami, přibližně 20 metrů za křižovatkou s ulicí V Olšinách
Krematorium Strašnice – v ulici Za Strašnickou vozovnou, přibližně 40 metrů před křižovatkou s Vinohradskou ulicí
Vozovna Strašnice – ve Vinohradské ulici, přibližně 55 metrů před křižovatkou se Starostrašnickou ulicí, v zastávce určené pro náhradní dopravu
Vinice (výstupní) – ve Vinohradské ulici, přibližně 30 metrů za křižovatkou se Starostrašnickou ulicí

Směr Strašnická:
Vozovna Strašnice (nástupní)
– ve Vinohradské ulici, přibližně 110 metrů za křižovatkou s ulicí Na Palouku, v zastávce určené pro náhradní dopravu
Krematorium Strašnice – v ulici Za Strašnickou vozovnou, přibližně 100 metrů za křižovatkou s Vinohradskou ulicí
Průběžná – v ulici V Olšinách v zastávce linky č. 175
Strašnická (výstupní) – v ulici V Olšinách, přibližně 200 metrů za křižovatkou s ulicí U Vesny

Informační opatření:

  • informační letáky v několika typech (celkem cca 9 000 ks)
    - od 2. 6. v informačních vitrínách ve stanicích metra a na zastávkách povrchové dopravy v dotčené oblasti
    - ve více než 1 900 vozech povrchové dopravy
  • informátoři v reflexních vestách v prvních dnech výluky na nejexponovanějších místech – 16 informátorů
    - informace v češtině i angličtině
    - k dispozici informační letáky pro cestující
  • úprava pevného informačního systému ve stanicích metra dotčených výlukovým dopravním opatřením
  • od 3. 6. do 5. 6. každých 15 min. hlášení ve všech stanicích metra v českém a anglickém jazyce
  • hlášení o výluce ve vozech dotčených tramvajových linek
  • v době výluky na konkrétních místech určení 10 velkých informačních tabulí s mapou okolí a základními textovými informacemi v češtině i angličtině

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2020 bylo ve vlastnictví společnosti 1 144 autobusů, 850 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede více než 180 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2020 celkem 11 006 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 303 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Rusko

Nejsem Rusofil, ale proč jediní občané Ruska, by se měli podle vás vzdát občanství, pokud chtějí získat to české? Třeba já bych byl pro, aby každý, kdo chce mít české se musel vzdát svého původního občanství. Proč tato vláda navrhla toto jen u Rusů? A platí pořád, že migranty z Ruska ČR nepřijímá? N...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Celková důvěra v ekonomiku se na prahu nového roku mírně snížila

7:33 Český statistický úřad: Celková důvěra v ekonomiku se na prahu nového roku mírně snížila

Souhrnný indikátor důvěry (indikátor ekonomického sentimentu), vyjádřený bazickým indexem, se ve sro…