Současně s tím DPP vymění kolejové konstrukce i ve dvoře samotné vozovny Strašnice, která bude poprvé po 48 letech úplně uzavřena. Během rekonstrukce bude přerušen obousměrně provoz tramvají v úseku Průběžná – Vozovna Strašnice. DPP zavede na trase Strašnická – Vinice náhradní autobusovou dopravu X7 v nepřetržitém provozu. Tramvaje se na zrekonstruovanou trať opět vrátí v pondělí 31. 8. 2020 ráno.
První etapa rekonstrukce v části křižovatky u vozovny Strašnice probíhá od 18. 5. 2020 a skončí 3. 6. 2020. Její náplní byla rekonstrukce vjezdu do tzv. horních vrat vozovny Strašnice a výměna kolejové konstrukce v křižovatce Vinice od Starostrašnické ulice. V rámci druhé a hlavní etapy, která potrvá téměř do konce letošních letních prázdnin, DPP nahradí stávající trať z dožitých velkoplošných panelů ve Starostrašnické ulici novou konstrukcí na betonové desce s protihlukovými a antivibračními prvky a v ulici V Olšinách na betonových pražcích s travnatým kobercem. V oblouku u Mrštíkovy ulice DPP nainstaluje stacionární mazací zařízení, které bude sloužit pro snížení opotřebení a hlučnosti provozu tramvají.
Kromě toho DPP během letních prázdnin společně s rekonstrukcí vjezdu do vozovny vymění kolejové konstrukce i na dvoře samotné vozovny Strašnice. Jistou zajímavostí je, že vozovna Strašnice je jediná v Praze, do níž lze vjet dvojím nezávislým způsobem. Proto při první etapě bylo možno do vozovny jezdit tzv. dolními vraty (od Strašnické), ve druhé etapě lze do ní vjíždět naopak zrekonstruovaným vjezdem v horních vratech. Teprve o letních prázdninách, kdy je sníženo vypravení tramvají, bude vozovna po 48 letech na dva měsíce úplně uzavřena.
Schéma je k dispozici ZDE

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva