DPP zrekonstruuje tramvajovou trať ve Starostrašnické ulici a V Olšinách

02.06.2020 15:39 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračuje v rekonstrukcích tramvajových tratí v Praze, tentokrát ve Strašnicích. Ve čtvrtek 4. 6. 2020 ráno zahájí práce na druhé a hlavní etapě rekonstrukce tratě ve Starostrašnické ulici a V Olšinách, která potrvá téměř do konce letošních letních prázdnin a DPP ji celou zrealizuje vlastními silami.

DPP zrekonstruuje tramvajovou trať ve Starostrašnické ulici a V Olšinách
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Současně s tím DPP vymění kolejové konstrukce i ve dvoře samotné vozovny Strašnice, která bude poprvé po 48 letech úplně uzavřena. Během rekonstrukce bude přerušen obousměrně provoz tramvají v úseku Průběžná – Vozovna Strašnice. DPP zavede na trase Strašnická – Vinice náhradní autobusovou dopravu X7 v nepřetržitém provozu. Tramvaje se na zrekonstruovanou trať opět vrátí v pondělí 31. 8. 2020 ráno.

První etapa rekonstrukce v části křižovatky u vozovny Strašnice probíhá od 18. 5. 2020 a skončí 3. 6. 2020. Její náplní byla rekonstrukce vjezdu do tzv. horních vrat vozovny Strašnice a výměna kolejové konstrukce v křižovatce Vinice od Starostrašnické ulice. V rámci druhé a hlavní etapy, která potrvá téměř do konce letošních letních prázdnin, DPP nahradí stávající trať z dožitých velkoplošných panelů ve Starostrašnické ulici novou konstrukcí na betonové desce s protihlukovými a antivibračními prvky a v ulici V Olšinách na betonových pražcích s travnatým kobercem. V oblouku u Mrštíkovy ulice DPP nainstaluje stacionární mazací zařízení, které bude sloužit pro snížení opotřebení a hlučnosti provozu tramvají.

Kromě toho DPP během letních prázdnin společně s rekonstrukcí vjezdu do vozovny vymění kolejové konstrukce i na dvoře samotné vozovny Strašnice. Jistou zajímavostí je, že vozovna Strašnice je jediná v Praze, do níž lze vjet dvojím nezávislým způsobem. Proto při první etapě bylo možno do vozovny jezdit tzv. dolními vraty (od Strašnické), ve druhé etapě lze do ní vjíždět naopak zrekonstruovaným vjezdem v horních vratech. Teprve o letních prázdninách, kdy je sníženo vypravení tramvají, bude vozovna po 48 letech na dva měsíce úplně uzavřena.

Schéma je k dispozici ZDE

Změny tras tramvajových linek

Nové pro tuto etapu:
Linky č. 7 a 95 budou ve směru z centra ze zastávky Průběžná odkloněny do zastávky Nádraží Strašnice (nástupní zastávka Radošovická).

Shodné s předcházející etapou:
Linka č. 13 bude zrušena.
Všechny spoje linky č. 22 budou ve směru z centra vedeny až do konečné zastávky Nádraží Hostivař.
Linka č. 26 bude ve směru z centra ze zastávky Vozovna Strašnice odkloněna přes zastávky Solidarita a Nové Strašnice do zastávky Černokostelecká, kde bude ukončena.
Linka č. 91 bude ve směru z centra ze zastávky Vozovna Strašnice odkloněna přes zastávky Solidarita, Nové Strašnice a Černokostelecká do zastávky Ústřední dílny DP, kde bude ukončena.

V nepřetržitém provozu bude zavedena náhradní autobusová doprava X7 v trase Strašnická – Vinice (nástupní zastávka Vozovna Strašnice).

Zastávky linky X7

Směr Vinice:
Strašnická (nástupní)
– v ulici V Olšinách, v nástupní zastávce autobusové linky č. 154
Průběžná – v ulici Nad Olšinami, přibližně 20 metrů za křižovatkou s ulicí V Olšinách
Krematorium Strašnice – v ulici Za Strašnickou vozovnou, přibližně 40 metrů před křižovatkou s Vinohradskou ulicí
Vozovna Strašnice – ve Vinohradské ulici, přibližně 55 metrů před křižovatkou se Starostrašnickou ulicí, v zastávce určené pro náhradní dopravu
Vinice (výstupní) – ve Vinohradské ulici, přibližně 30 metrů za křižovatkou se Starostrašnickou ulicí

Směr Strašnická:
Vozovna Strašnice (nástupní)
– ve Vinohradské ulici, přibližně 110 metrů za křižovatkou s ulicí Na Palouku, v zastávce určené pro náhradní dopravu
Krematorium Strašnice – v ulici Za Strašnickou vozovnou, přibližně 100 metrů za křižovatkou s Vinohradskou ulicí
Průběžná – v ulici V Olšinách v zastávce linky č. 175
Strašnická (výstupní) – v ulici V Olšinách, přibližně 200 metrů za křižovatkou s ulicí U Vesny

Informační opatření:

  • informační letáky v několika typech (celkem cca 9 000 ks)
    - od 2. 6. v informačních vitrínách ve stanicích metra a na zastávkách povrchové dopravy v dotčené oblasti
    - ve více než 1 900 vozech povrchové dopravy
  • informátoři v reflexních vestách v prvních dnech výluky na nejexponovanějších místech – 16 informátorů
    - informace v češtině i angličtině
    - k dispozici informační letáky pro cestující
  • úprava pevného informačního systému ve stanicích metra dotčených výlukovým dopravním opatřením
  • od 3. 6. do 5. 6. každých 15 min. hlášení ve všech stanicích metra v českém a anglickém jazyce
  • hlášení o výluce ve vozech dotčených tramvajových linek
  • v době výluky na konkrétních místech určení 10 velkých informačních tabulí s mapou okolí a základními textovými informacemi v češtině i angličtině

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2020 bylo ve vlastnictví společnosti 1 144 autobusů, 850 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede více než 180 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2020 celkem 11 006 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 303 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Kampaň "snížili jsme deficit o 180 miliard"

Pane preiére, kde si mohu toto sdělení ověřit? Podle všeho je zavádějící a lživé (viz.: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-fiala-se-chlubi-srazenim-deficitu-rozpoctu-k-nemuz-ale-zatim-nedoslo-40495940), pokud je to pravda a jste si toho vědom, pak cíleně dezinformujete. Ptám se tedy ještě jedno...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Národní knihovna: Podpis Charty proti domácímu násilí

16:14 Národní knihovna: Podpis Charty proti domácímu násilí

Charta proti domácímu násilí je iniciativou zaměstnavatelů z řad firem, institucí a organizací, sdru…