DPP zrekonstruuje vestibul stanice metra Anděl – Na Knížecí

05.03.2020 7:34 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zmodernizuje a zrevitalizuje vestibul stanice metra Anděl – Na Knížecí. V těchto dnech podepsal smlouvu se společností „Eskalátory Anděl/Na Knížecí – HOCHTIEF CZ – SYNER“, která zvítězila v otevřené veřejné zakázce na zhotovitele.

DPP zrekonstruuje vestibul stanice metra Anděl – Na Knížecí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Stavební práce na opravě vestibulu se rozeběhnou letos na podzim poté, co bude dokončena rekonstrukce tramvajové trati v Nádražní ulici, kterou DPP zahájí za 10 dnů. V rámci modernizace vestibulu DPP zrekonstruuje výstupy do uliční úrovně, vymění původní podhledy, osvětlení či eskalátory za nové. Revitalizace bude probíhat devět měsíců. Předpokládané stavební náklady na tuto investiční akci jsou cca 249 milionů Kč.

„Revitalizací vestibulu stanice metra Anděl – Na Knížecí navážeme na rekonstrukční práce v Nádražní ulici, které budou probíhat do konce letošního října. Předpokládáme, že na vestibulu začneme pracovat letos od listopadu a do provozu jej plánujeme znovu otevřít v červenci příštího roku. Pokud se nám podaří významně zkrátit práce v Nádražní ulici, zahájíme i opravu vestibulu v dřívějším termínu,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodal: „Do modernizace dopravní infrastruktury v této oblasti Prahy 5 letos směřuje podstatná část našich investic na rekonstrukce, ostatně tato dlouho přehlížená oblast Prahy si to zasloužila. Veškeré stavební činnosti jsme zde ve spolupráci s MHMP a TSK naplánovali tak, aby na sebe smysluplně navazovaly a co nejmíň komplikovaly život místním obyvatelům či návštěvníkům.“

DPP v rámci této investiční akce zmodernizuje veřejný prostor vestibulu, podchodu a eskalátorového tunelu, dále napínací komoru, technické a kabelové prostory, strojovnu, výstupy do uliční úrovně a zrekonstruuje stávající nákladní výtah. Díky revitalizaci vzniknou i nové místnosti jako např. rozvodna osvětlení či sklad náhradních dílů pro eskalátory.

Během rekonstrukce nechá DPP vyměnit staré sovětské tříramenné eskalátory Petrohrad za nové, moderní značky Thyssen s dopravním zdvihem 30 680 mm, sklonem 30° a dopravní rychlostí 0,75 m/s. V eskalátorovém tunelu dále DPP odstraní původní nosné konstrukce či vnitřní schodiště, vybetonuje nové včetně podpěr pro pohyblivé schody a opraví boční schodiště. V eskalátorovém tunelu dále demontuje obklady, provede sanaci průsaků, poškozené zonty či prvky, které nejsou z nerezu nahradí za nerezové. Smaltované obkladové plechy nechá DPP zrepasovat a poškozené vymění za nové.

V prostoru vestibulu DPP vymění stávající podhledy za nové z destiček METRO II ve stejném rastru jako původní, opraví poškozenou nosnou konstrukci, osadí novou elektroinstalaci a osvětlení. Opravou a vyčištěním projdou také kamenné obklady či dlažby vestibulu. Vestibul dostane rovněž nové nerezové obklady, protipožární dveře a u výstupů také nové odvodňovací žlábky. Opravy se dočkají mj. některé přístřešky výstupů – dostanou nové nátěry a střešní krytinu, poškozená skla nahradí nová a do bočních stěn přibydou nová svítidla.

Výstup Na Knížecí ze stanice metra Anděl bude po celou dobu modernizace vestibulu uzavřen. Cestujícím bude sloužit výstup na opačné straně stanice Anděl, tj. do Nádražní resp. Plzeňské ulice, který DPP zrekonstruoval v letech 2017 a 2018.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2020 bylo ve vlastnictví společnosti 1 144 autobusů, 850 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede více než 180 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2020 celkem 11 006 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 303 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

22:31 HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR plánuje pořídit prostředky osobní balistické o…