„Personální úsek zpracoval a v rámci výzvy č. 35 operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost podal projektovou žádost "Profesionalizace zaměstnanců DPMB, a. s. a zvýšení jejich adaptability na trhu práce". Na základě splnění podmínek přijatelnosti, věcného hodnocení a doporučení hodnotící komise byla Ministerstvem práce a sociálních věcí DPMB, a. s., přidělena dotace ve výši 5 321 511 korun,“ říká manažer projektu Roman Fila z oddělení vzdělávání zaměstnanců dopravního podniku.
Projekt, který financuje Evropský sociální fond, trvá od října 2010 do září 2012. „Vlastní realizaci projektu konzultujeme s administrátorem pověřeným ministerstvem práce a sociálních věcí,“ vysvětluje Fila. Po ukončení bude následovat celkové vyhodnocení a navržení dalších možných cest k rozvíjení vzdělávání pracovníků DPMB.
Jednou z klíčových aktivit projektu je školení „Servis vozidel hromadné dopravy“. Jeho hlavním cílem je proškolit mechaniky tak, aby zvládali údržbu a servis nejnovějších typů vozidel. „V tomto kurzu je sedmnáct zaměstnanců. Očekáváme, že zvýšení jejich kvalifikace přinese i finanční úspory, které budeme moci v budoucnu opět vložit do vzdělávání dalších pracovníků,“ popisuje asistent projektu Karel Putna z oddělení vzdělávání zaměstnanců dopravního podniku.
Další podstatnou aktivitou v rámci projektu je vytvoření a zavedení e-learningu. Zde je prioritou snížení nákladů na školení nových pracovníků a zvýšení efektivity vzdělávání při školení řidičů. „Důležitým aspektem pro nás bylo pořízení nových počítačů. V moderní počítačové učebně pak prostřednictvím e-learningu probíhá školení,“ objasňuje Fila.
Za zmínku jistě stojí i aktivita s názvem „Profesionalizace řidičů“. Jejím cílem je omezit nehodovost řidičů DPMB, a.s., a zvýšit bezpečnost a jízdní komfort cestujících. Při školení se noví řidiči naučí, mimo jiné, analyzovat kritické situace a zvolit v nich nejvhodnější řešení.
Úkolem řidiče je nejen perfektně zvládat řízení dopravního prostředku, ale také umět komunikovat a jednat s cestujícími – tedy zákazníky. Na tuto oblast se zaměřuje jedna z dalších aktivit projektu – „Komunikační dovednosti a jednání s cestujícími“. „Toto školení je určeno pro řidiče, ale i pro revizory. Naučí je zvládat řešení krizových situací, které mohou v dopravním prostředku nastat. Osvojí si také například základy krizové komunikace a techniky pro zvládání stresu,“ vysvětluje Fila. Vedení Dopravního podniku města Brna věří, že proškolením svých zaměstnanců přispěje k bezpečné přepravě a spokojenosti cestujících s jeho službami.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva