Poslední projekt schválený Evropskou komisí je "Dálnice D3 Tábor - Veselí nad Lužnicí". Jedná o největší projekt z Operačního programu Doprava I o celkovém příspěvku EU ve výši téměř 9 miliard korun. Bez přijetí novely zákona EIA by tohoto úspěchu nikdy nebylo dosaženo. Schvalování dalších projektů ze strany EK pokračuje.
Mimo to vláda minulý týden schválila další novelu zákona EIA z dílny Ministerstva životního prostředí. Ta má umožnit získání stavebního povolení u 10 klíčových projektů, bez toho aniž by u nich musel být opakován proces posuzování vlivů na životní prostředí, tzv. EIA. Všechny tyto projekty mají vydané stanovisko EIA podle předvstupního zákona EIA z roku 1992, zároveň jsou ale pro Českou republiku natolik klíčovými stavbami, že pro ně vláda vyjednává výjimku z opakování procesu EIA v Evropské komisi. Všechny záměry jsou současně připravené tak, že po vydání stanoviska dle novely budou moci okamžitě vstoupit do procesu vedoucího k získání stavebního povolení.
Jak vznikl problém EIA, mýty a fakta: na adrese MŽP.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV