Prodej závodu (případně jeho části) jinému dodavateli má svá jasně daná pravidla. V případě prodeje závodu nebo jeho části přecházejí soukromoprávní závazky, vyplývající z uzavřených smluv, v plném rozsahu na nového dodavatele. Mezi závazky, které na sebe nový dodavatel bere, patří i povinnost vrátit přeplatek.
„Bohužel se v těchto případech setkáváme s tím, že nový dodavatel mlží a nabádá spotřebitele, aby o vrácení přeplatku žádali původního dodavatele. Zažili jsme dokonce i situace, kdy nový obchodník nabízel, že se o vymáhání přeplatků postará, když ho k tomu lidé zmocní. Zákon ale hovoří jasně: Nastupující dodavatel přebírá zákazníka i se závazky a přeplatek mu musí vrátit on,“ vysvětluje Markéta Zemanová, členka Rady ERÚ, a dodává:
„Pokud by se nový dodavatel této povinnosti bránil, měl by mu zákazník zaslat písemnou výzvu k uhrazení dlužné částky. Když přeplatek stále nevrací, můžeme buď využít tzv. úkon započtení, a dluh si postupně umazávat ze záloh, nebo vymáhat částku soudně, popř. využít mimosoudního řešení sporů u ERÚ. Neuhrazený přeplatek může být zároveň podstatným porušením smlouvy, což nám umožňuje od ní okamžitě odstoupit.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva